Koridoru opet novi rok

Bez autora
Dec 14 2011

Sve dok država ne bude naplaćivala penale, na koje ima pravo po ugovorima za najznačajnije infrastrukturne projekte, gradilišta se neće otvarati, a još manje završavati u predviđenim rokovima. Ministar Milutin Mrkonjić kritikovao je izvođače za kašnjenja na izgradnji novog Žeželjevog mosta i obilaznice oko Novog Sada, ali rokovi se pomeraju i za najvažniji drumski pravac Koridor 10, a ozbiljno se probijaju i na deonici Koridora 11 od Uba do Lajkovca.Koridor 10, ako je suditi po objavljenim tenderima za preostale neizgrađene deonice, biće završen u najboljem slučaju do polovine 2014. godine. Naime, za deonicu od Čiflika do Pirota, u dužini od 26,7 kilometara, zainteresovani izvođači imaju rok do 16. februara da dostave ponude. Na to treba dodati i par meseci da se donese odluka o najpovoljnijem ponuđaču. A potom sledi rok od 730 dana da se posao i završi. Dakle, sredina 2014. godine. Na severnom kraku Koridora 10 ove godine je uz stalno pomeranje rokova „na mišiće“ završeno 83 kilometra leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada. Do 20. decembra biće puštena u saobraćaj i preostala četiri kilometra kod Srbobrana.

Koridoru opet novi rokSve dok država ne bude naplaćivala penale, na koje ima pravo po ugovorima za najznačajnije infrastrukturne projekte, gradilišta se neće otvarati, a još manje završavati u predviđenim rokovima.

Ministar Milutin Mrkonjić kritikovao je izvođače za kašnjenja na izgradnji novog Žeželjevog mosta i obilaznice oko Novog Sada, ali rokovi se pomeraju i za najvažniji drumski pravac Koridor 10, a ozbiljno se probijaju i na deonici Koridora 11 od Uba do Lajkovca.

Koridor 10, ako je suditi po objavljenim tenderima za preostale neizgrađene deonice, biće završen u najboljem slučaju do polovine 2014. godine. Naime, za deonicu od Čiflika do Pirota, u dužini od 26,7 kilometara, zainteresovani izvođači imaju rok do 16. februara da dostave ponude. Na to treba dodati i par meseci da se donese odluka o najpovoljnijem ponuđaču. A potom sledi rok od 730 dana da se posao i završi. Dakle, sredina 2014. godine.

Na severnom kraku Koridora 10 ove godine je uz stalno pomeranje rokova „na mišiće“ završeno 83 kilometra leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada. Do 20. decembra, kako kažu za „Novosti“ u preduzeću „Koridori Srbije“, biće puštena u saobraćaj i preostala četiri kilometra kod Srbobrana. Međutim, takozvani „ipsilon krak“ od 22,3 kilometra od Kelebije do Subotice dobio je novi rok za završetak radova - maj 2012, a deonica je trebalo da bude završena u oktobru ove godine.

Do proleća 2013. trebalo bi da bude završena obilaznica oko Beograda. Na južnom kraku Koridora 10, prva deonica od Donjeg Neradovca do „Srpske kuće“ biće završena u maju 2012. a punim profilom autoputa od Grabovnice do makedonske granice vozila će saobraćati tek sredinom 2014. godine. Isto važi i za istočni krak Koridora, od Niša do Dimitrovgrada, a prva deonica na ovom potezu - obilaznica oko Dimitrovgrada - biće puštena u saobraćaj u aprilu 2012.

Izgradnja prve deonice autoputa Beograd - južni Jadran(Koridor 11) od Uba do Lajkovca u dužini od 12,5 kilometara počela je u avgustu prošle godine. Rok za završetak posla bio je 26. decembar 2011. godine. Naravno, posao neće biti priveden kraju, a kako kažu u „Koridorima Srbije“, novi rok još nije ni utvrđen. Za deonice od Obrenovca do Lajkovca i od Ljiga do Požege u toku je izrada projektne dokumentacije.

Ko je kriv za “Žeželja“

Evidentno je kašnjenje u realizaciji projekta izgradnje Žeželjevog mosta preko Dunava na železničkom Koridoru 10, kažu za „Novosti“ u „Železnicama Srbije“. Odgovornost za kašnjenje snose izvođači radova - „Azvi“, „Tadei“ i „Konsaldi“ iz Španije i Italije. Ove firme su, naime, glavni projekat predale 7. decembra, znatno kasnije od ugovorenog roka. U toku je tehnička kontrola predate dokumentacije, kao i utvrđivanje razloga za kašnjenje predaje glavnog projekta novog Žeželjevog mosta.

Nakon prihvatanja glavnog projekta, stiču se uslovi za prijavu početka izvođenja radova. U „Železnicama“ navode da kašnjenje izvođača sa predajom glavnog projekta ne mora ugroziti krajnji rok, ukoliko se pojača dinamika radova.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik