Hrvatska će uskoro krenuti u izgradnju jedinih dviju preostalih nezavršenih dionica mreže autocesta. Nakon njihova završetka, više neće biti dijela hrvatske obale do kojeg se neće moći doći autocestom.
Jedna je dionica
autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve, kojom će Kvarner i Istra dobiti
još bržu vezu s Dalmacijom. Druga je završna dionica autoceste A1, od
Metkovića do Dubrovnika. Ona bi u cijelosti prolazila hrvatskim
teritorijem, a bila bi podijeljena na dvije poddionice koje bi se
vezivale na Pelješki most. Autocesta Zagreb - Sisak po planu, završetak u veljači 2024. Ministri
Butković, Bačić i Medved obišli radove na autocesti Zagreb - Sisak - Plan je bio da se mreža hrvatskih autocesta dovrši do 2030. No
postoje naznake da bi ona mogla biti dovršena i puno ranije. Naime, u
Hrvatskim autocestama pri kraju je dogovor s bankama o velikom
refinanciranju dugova u rujnu. Radi se o milijardi i 572 milijuna eura.
Dodatno bi se ta tvrtka trebala zadužiti za još 600 milijuna i time
osigurati sredstva za dva velika i važna projekta, pojasnila je
Ninković. Time bi se dovršila gradnja mreže autocesta u Hrvatskoj. - Jedna dugo očekivana dionica spojit će Rijeku s autocestom A1,
riječ je o trasi Križišće - Žuta Lokva. Drugi važan projekt je izgradnja
autoceste do Dubrovnika u dva dijela. Prva dionica je od Metkovića do
čvora Pelješac. Druga će prolaziti kroz Dubrovačko primorje i završavat
će iznad Dubrovnika. Po kilometru to bi mogla biti najskuplja autocesta u
Hrvatskoj zbog iznimno zahtjevnog terena, rekla je Ninković. - Podsjetimo, HAC je od 2000. do danas uskratio autoceste i uložio
7,5 milijardi eura, a pola je otplaćeno. Ta tvrtka je danas dužna više
od 3 milijardi eura. S bankama je postignut dogovor da se otplata svih
dugovoa prolongira s 2030. na 2040. godinu.Varijanta o refinanciranju i
novom zaduženju u rujnu nije konačna, ali je vrlo izgledna u Vladi i
Ministarstvu financija, o njoj ozbiljno razmišljaju, objasnila je
Ninković. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković nije želio precizirati konkretan datum dovršetka gradnje autocesta. - Teško je u ovom trenutku reći do kad bi to bilo gotovo. Jer za neke
dionice postoje građevinske dozvole, a za neke ne. To vam je uvijek
natječaj, žalbeni postupci itd. Vrlo je nezahvalno govoriti o rokovima
međutim dogovor je bio da ćemo mi kompletnu autocestovnu mrežu u RH
uključujući i jadransko-jonski koridor dovršiti 2030., no ukoliko bi
uspjeli s ovim zaduženjem mi bi vrlo brzo raspisali natječaj, napali bi
obje dionice i to bi bilo puno prije gotovo od 2030.godine, rekao je
Butković.
Za
središnji Dnevnik HRT-a javila se novinarka Marina Ninković koja je
objasnila kada su rokovi izgradnji tih dionica i kako će se financirati.