Na celoj trasi buduće obilaznice oko Dimitrovgrada, u dužini od 8,7 kilometra, rešeni su problemi oko eksproprijacije zemljišta, koji su kočili izgradnju autoputa na tom delu Koridora 10.Posle okončanja postupka eksproprijacije 241 vlasnik nepokretnosti je isplaćen, a austrijskoj "Alpini", koja izvodi radove, dozvoljen je ulazak na sve parcele...
Posle okončanja postupka eksproprijacije na celoj trasi buduće obilaznice oko Dimitrovgrada, koji su kočili izgradnju tog dela autoputa, izvođaču radova, austrijskoj "Alpini" dozvoljen ulazak na sve parcele.
Na celoj trasi buduće obilaznice oko Dimitrovgrada, u dužini od 8,7 kilometra, rešeni su problemi oko eksproprijacije zemljišta, koji su kočili izgradnju autoputa na tom delu Koridora 10, rečeno je u preduzeću "Koridor 10".
Posle okončanja postupka eksproprijacije 241 vlasnik nepokretnosti je isplaćen, a austrijskoj "Alpini", koja izvodi radove, dozvoljen je ulazak na sve parcele, izjavila je predstavnica za odnose s javnošću "Koridora 10" Sanja Stavrić.
Ona je istakla da nijedan građanin Srbije nije oštećen u procesu eksproprijacije i da se za tri slučaja nezadovoljnih vlasnika, koji su pokušali da spreče radove, postupak nastavlja u skladu sa zakonom.
U "Koridoru 10" navode da je proces eksproprijacije transparentan i u skladu sa Zakonom o eksproprijaciji, kojim nije dozvoljeno da cenu nepokretnosti proizvoljno određuju vlasnici, već da se visina naknade uvek određuje na osnovu tržišne vrednosti, po proceni nadležne Poreske uprave.
"Koridor 10" je ranije upozorio da bi zastoj u izgradnji obilaznice oko Dimitrovgrada mogao da košta Srbiju više od 20.000 evra dnevno, jer izvođač radova može da traži naknada za svaki dan angažovanja radne snage i mehanizacije tokom blokade.
Prema proceni nadležne Poreske uprave, iznos naknade ponuđene vlasnicima bio je u rasponu od 280 do 360 dinara za kvadratni metar.
Na severu Srbije je cena otkupa zemljišta od 63 do 65 dinara po kvadratnom metru, u Beloj Palanci od 220 do 550 dinara, u Vranju od 650 do 750, u Pirotu od 200 do 480 dinara.