Prvi međunarodni teretni voz srpsko-slovenačko-hrvatskog preduzeća "Cargo 10" krenuo je danas, dvadesetak minuta posle podneva iz stanice Batajnica za Sežanu. Železničari u regionu prvi su prepoznali potencijal i interes u zajedničkoj saradnji, zbog čega je projekat za tako kratko vreme uspešno realizovan. Cilj ovog zajedničkog preduzeća jeste uvećanje neto deviznog priliva od 50 miliona evra godišnje. Na ovaj način veći broj vozova sa Koridora 4 preusmeriće se na Koridor 10, odnosno broj kompozicija koje saobraćaju Koridorom 10 povećaće se sa sadašnjih hiljadu na dve hiljade. Veme putovanja ovog voza svedeno je na dvadeset sati, što je za desetak sati kraće nego do sada. Sve to omogućeno je pojednostavljenjem carinskih procedura i skraćivanjem zadržavanja vozova na granicama. Maršrutni voz sastoji se od 32 teretna vagona i prevoziće jednom nedeljno brikete drveta namenjene italijanskom tržištu na relaciji Paraćin (Srbija) – Sežana (Slovenija).
Prvi međunarodni teretni voz srpsko-slovenačko-hrvatskog preduzeća "Cargo 10" krenuo je danas, dvadesetak minuta posle podneva iz stanice Batajnica za Sežanu.
Železničari u regionu prvi su prepoznali potencijal i interes u zajedničkoj saradnji, zbog čega je projekat za tako kratko vreme uspešno realizovan. Cilj ovog zajedničkog preduzeća jeste uvećanje neto deviznog priliva od 50 miliona evra godišnje. Na ovaj način veći broj vozova sa Koridora 4 preusmeriće se na Koridor 10, odnosno broj kompozicija koje saobraćaju Koridorom 10 povećaće se sa sadašnjih hiljadu na dve hiljade.
Veme putovanja ovog voza svedeno je na dvadeset sati, što je za desetak sati kraće nego do sada. Sve to omogućeno je pojednostavljenjem carinskih procedura i skraćivanjem zadržavanja vozova na granicama. Maršrutni voz sastoji se od 32 teretna vagona i prevoziće jednom nedeljno brikete drveta namenjene italijanskom tržištu na relaciji Paraćin (Srbija) – Sežana (Slovenija).