Vojna vazdušna luka kod Kraljeva sve bliže civilima i privredi. Preuređenje vojnog aerodroma Lađevaca u civilni aerodrom Morava koštaće 2,5 milijarde dinara. Ako sve bude u skladu s najnovijim odlukama, planovima i obećanjima, na koje se čeka već celu deceniju, sa vojnog aerodroma Lađevci kod Kraljeva, koji je sagrađen 1965. godine, prvi civilni avioni poleteće - idućeg leta. Inače, Vlada Srbije je, uz saglasnost Ministarstva odbrane, prihvatila inicijativu o konverziji ovog vojnog aerodroma u civilni. To će, kako se procenjuje, koštati oko 22 miliona evra (2,5 milijardi dinara). Tako će se, u skladu sa inicijativom pokrenutom još 2001. godine, vazdušna luka u Lađevcima ”podeliti” na dva dela - vojni aerodrom Lađevci, i civilni koji će se zvati Morava, po reci koja protiče u neposrednoj blizini. Inicijativi Kraljevčana, koju su najpre podržali Čačani i Kragujevčani, u međuvremenu se pridružilo još osam gradova i opština iz četiri okruga - Novi Pazar, Raška, Ivanjica, Lučani, Gornji Milanovac, Knić, Vrnjačka Banja i Trstenik, na čijem području živi oko milion stanovnika.
Vojna vazdušna luka kod Kraljeva sve bliže civilima i privredi. Preuređenje vojnog aerodroma Lađevaca u civilni aerodrom Morava koštaće 2,5 milijarde dinara.
Ako sve bude u skladu s najnovijim odlukama, planovima i obećanjima, na koje se čeka već celu deceniju, sa vojnog aerodroma Lađevci kod Kraljeva, koji je sagrađen 1965. godine, prvi civilni avioni poleteće - idućeg leta.
Inače, Vlada Srbije je, uz saglasnost Ministarstva odbrane, prihvatila inicijativu o konverziji ovog vojnog aerodroma u civilni. To će, kako se procenjuje, koštati oko 22 miliona evra (2,5 milijardi dinara). Tako će se, u skladu sa inicijativom pokrenutom još 2001. godine, vazdušna luka u Lađevcima ”podeliti” na dva dela - vojni aerodrom Lađevci, i civilni koji će se zvati Morava, po reci koja protiče u neposrednoj blizini.
Inicijativi Kraljevčana, koju su najpre podržali Čačani i Kragujevčani, u međuvremenu se pridružilo još osam gradova i opština iz četiri okruga - Novi Pazar, Raška, Ivanjica, Lučani, Gornji Milanovac, Knić, Vrnjačka Banja i Trstenik, na čijem području živi oko milion stanovnika. Uz pomoć američke agencije USAID, oni sada zajednički finansiraju i studiju o izvodljivosti, čiji se završetak očekuje krajem ovog meseca.
"Vlada Srbije je 17. juna ne samo usvojila zaključak o konverziji aerodroma Lađevci, kao projektu od nacionalnog značaja za avio-saobraćaj, već je donela i plan aktivnosti koji će se realizovati po fazama, u skladu sa investicionim programom i finansijskim sredstvima“, pojašnjava Mateja Mijatović, načelnik Raškog okruga.
Prema tom planu, za koji je Vlada već obezbedila 400 miliona dinara - pola iz NIP, a pola iz dela dobiti Aerodroma Nikola Tesla za ovu godinu - 200 miliona biće uloženo u plansku i tehničku dokumentaciju, pripremu zemljišta, uređenje poletno-sletne staze, energetski blok i prateću infrastrukturu. Druga polovina, od još 200 miliona, biće uložena u izgradnju putničkog terminala sa pristanišnom platformom i spojnicama.
Uz novi kontrolni toranj čija izgradnja počinje uskoro (stari je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine), aerodrom u Lađevcima, i ovakav kakav je, može da prihvati kargo i putničke avione veličine B-737 i A-320. Sa produženjem poletno-sletne staze za 300 metara, odnosno na 2.500 metara moći će da sleću i daleko veće letelice, koje željno očekuju i meštani, i (poljo)privrednici, i turistički poslenici celog ovog kraja.
"Imamo najmanje dva razloga da budemo zadovoljni 'podelom' aerodroma sa civilnim vazduhoplovcima. Prvi dobar razlog je sve ono što, kao građani Srbije, dobijamo korišćenjem ovog aerodroma u civilne svrhe, a drugi je što ćemo i mi imati bolje uslove za rad na aerodromu“, kaže pukovnik Dejan Joksimović, komandant 98. avijacijske baze u Lađevcima.