Investicija "Fijata" u Srbiji realizuje se u skladu ugovorenim rokovima koji predviđaju početak probne proizvodnje automobila u decembru ove godine, a serijske proizvodnje na proleće 2012. Sve ide po planu, kako je i predviđeno. U ovom trenutku u fabrici je u toku instaliranje opreme i ona će biti ugrađena do kraja novembra. Probna proizvodnja dva nova modela automobila počeće tokom decembra, a serijska proizvodnja u proleće 2012. godine. U ovom trenutku nema nikakvog probijanja rokova koji je veći od nedelju dana. Kompletna instalacija opreme treba da bude gotova do novembra, a prva nulta serija prema našem dinamičkom planu će početi negde oko 15 decembra. Sva oprema predviđena za novu fabriku već stigla, ili je na putu do fabrike, a svi građevinski radovi su sinhronizovani sa njenom ugradnjom. Kada je reč o infrastrukturi akcenat je stavljen na izgradnji lokalnih, pristupnih saobraćajnica u fabrici, a izgradnja poslednjih 12 kilometara autoputa od Kragujevca do Batočina biće završene do juna 2012. godine...
Investicija "Fijata" u Srbiji realizuje se u skladu ugovorenim rokovima koji predviđaju početak probne proizvodnje automobila u decembru ove godine, a serijske proizvodnje na proleće 2012, izjavio je savetnik u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Aleksandar Ljubić.
"Sve ide po planu, kako je i predviđeno. U ovom trenutku u fabrici je u toku instaliranje opreme i ona će biti ugrađena do kraja novembra. Probna proizvodnja dva nova modela automobila počeće tokom decembra, a serijska proizvodnja u proleće 2012. godine", rekao je Ljubić i dodao da "u ovom trenutku nema nikakvog probijanja rokova koji je veći od nedelju dana".
"Kompletna instalacija opreme treba da bude gotova do novembra, a prva nulta serija prema našem dinamičkom planu će početi negde oko 15 decembra", precizirao je Ljubić i da je sva oprema predviđena za novu fabriku već stigla, ili je na putu do fabrike, a svi građevinski radovi su sinhronizovani sa njenom ugradnjom.
Kada je reč o infrastrukturi akcenat je stavljen na izgradnji lokalnih, pristupnih saobraćajnica u fabrici, a izgradnja poslednjih 12 kilometara autoputa od Kragujevca do Batočina biće završene do juna 2012. godine.
Ljubić je kazao da će "Fijat" proizvoditi određenu količinu vozila, što podrazumeva i pojačanu frekvenciju saobraćaja, te se ni u kom slučaju ne želi ugroziti komoditet građana Kragujevca i naglasio da će "do nove godine biti prioritet lokalna infrastruktura".
I kooperannti dolaze, tvrdi Ljubić te tako oni koji su u neposrednoj blizini fabrike, ili se nalaze na samoj matičnoj lokaciji, već su počeli da uzvode građevinske radove čiji se završetak očekuje do kraja godine, nakon čega će se krenuti u instalaciju opreme.
Izgradnja fabrika kooperanata na mestu stare kasarne u Grošnici, trebalo bi takođe da počne na vreme, kazao je Ljubić.
"I u tom parku dobavljača su počeli radovi, koji se mogu videti svaki dan, počelo je pripremanje terena, priprema saobraćajnica. Svi kooperanti su izabrali svoje izvođače, a prema planu koji imaju, a i kako su nas obavestil, biće spremni sa svojim punim kapacitetom do početka serijske proizvodnje", rekao je Ljubić.
"Infrastrukturu, pristupne saobraćajnice, zgrade, sve to treba završiti do kraja ove godine, a tokom januara i februara 2012. testirati svoju opremu i biti spremni za početak serijske proizvodnje", rekao je Ljubić.
On je naglasio i da se trening i obučavanje radnika odvija po predviđenoj dinamici.
Određeni broj ljudi je već na obuci u Italji i Poljskoj, kao i u drugim zemljama gde "Fijat" ima svoje pogone, a deo se obučava u Kragujevcu na osnovu ugovora koje "Fijat" ima sa Tehničkom školom u Kragujevcu, Masinskim fakultetom i drugim obrazovnim ustanovama.
Vlada Srbije i italijanski "Fijat" su u septembru 2008. godine potpisali strateški Ugovor o zajedničkom ulaganju u "Zastavu", u ukupnoj vrednosti od 950 miliona evra.
Ugovorom je predviđena proizvodnja potpuno novog modela A ili B klase u Kragujevcu i investicije od 800 miliona evra.
Proizvodnja bi trebalo da se kreće na nivou od 200.000 automobila godišnje.