Ljubić: Fijatova investicija bez odstupanja od rokova

Bez autora
Aug 24 2011

Investicija "Fijata" u Srbiji realizuje se u skladu ugovorenim rokovima koji predviđaju početak probne proizvodnje automobila u decembru ove godine, a serijske proizvodnje na proleće 2012. Sve ide po planu, kako je i predviđeno. U ovom trenutku u fabrici je u toku instaliranje opreme i ona će biti ugrađena do kraja novembra. Probna proizvodnja dva nova modela automobila počeće tokom decembra, a serijska proizvodnja u proleće 2012. godine. U ovom trenutku nema nikakvog probijanja rokova koji je veći od nedelju dana. Kompletna instalacija opreme treba da bude gotova do novembra, a prva nulta serija prema našem dinamičkom planu će početi negde oko 15 decembra. Sva oprema predviđena za novu fabriku već stigla, ili je na putu do fabrike, a svi građevinski radovi su sinhronizovani sa njenom ugradnjom. Kada je reč o infrastrukturi akcenat je stavljen na izgradnji lokalnih, pristupnih saobraćajnica u fabrici, a izgradnja poslednjih 12 kilometara autoputa od Kragujevca do Batočina biće završene do juna 2012. godine...

Ljubić: Fijatova investicija bez odstupanja od rokovaInvesticija "Fijata" u Srbiji realizuje se u skladu ugovorenim rokovima koji predviđaju početak probne proizvodnje automobila u decembru ove godine, a serijske proizvodnje na proleće 2012, izjavio je savetnik u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Aleksandar Ljubić.

"Sve ide po planu, kako je i predviđeno. U ovom trenutku u fabrici je u toku instaliranje opreme i ona će biti ugrađena do kraja novembra. Probna proizvodnja dva nova modela automobila počeće tokom decembra, a serijska proizvodnja u proleće 2012. godine", rekao je Ljubić i dodao da "u ovom trenutku nema nikakvog probijanja rokova koji je veći od nedelju dana".

"Kompletna instalacija opreme treba da bude gotova do novembra, a prva nulta serija prema našem dinamičkom planu će početi negde oko 15 decembra", precizirao je Ljubić i da je sva oprema predviđena za novu fabriku već stigla, ili je na putu do fabrike, a svi građevinski radovi su sinhronizovani sa njenom ugradnjom.

Kada je reč o infrastrukturi akcenat je stavljen na izgradnji lokalnih, pristupnih saobraćajnica u fabrici, a izgradnja poslednjih 12 kilometara autoputa od Kragujevca do Batočina biće završene do juna 2012. godine.

Ljubić je kazao da će "Fijat" proizvoditi određenu količinu vozila, što podrazumeva i pojačanu frekvenciju saobraćaja, te se ni u kom slučaju ne želi ugroziti komoditet građana Kragujevca i naglasio da će "do nove godine biti prioritet lokalna infrastruktura".

I kooperannti dolaze, tvrdi Ljubić te tako oni koji su u neposrednoj blizini fabrike, ili se nalaze na samoj matičnoj lokaciji, već su počeli da uzvode građevinske radove čiji se završetak očekuje do kraja godine, nakon čega će se krenuti u instalaciju opreme.

Izgradnja fabrika kooperanata na mestu stare kasarne u Grošnici, trebalo bi takođe da počne na vreme, kazao je Ljubić.

"I u tom parku dobavljača su počeli radovi, koji se mogu videti svaki dan, počelo je pripremanje terena, priprema saobraćajnica. Svi kooperanti su izabrali svoje izvođače, a prema planu koji imaju, a i kako su nas obavestil, biće spremni sa svojim punim kapacitetom do početka serijske proizvodnje", rekao je Ljubić.

"Infrastrukturu, pristupne saobraćajnice, zgrade, sve to treba završiti do kraja ove godine, a tokom januara i februara 2012. testirati svoju opremu i biti spremni za početak serijske proizvodnje", rekao je Ljubić.

On je naglasio i da se trening i obučavanje radnika odvija po predviđenoj dinamici.

Određeni broj ljudi je već na obuci u Italji i Poljskoj, kao i u drugim zemljama gde "Fijat" ima svoje pogone, a deo se obučava u Kragujevcu na osnovu ugovora koje "Fijat" ima sa Tehničkom školom u Kragujevcu, Masinskim fakultetom i drugim obrazovnim ustanovama.

Vlada Srbije i italijanski "Fijat" su u septembru 2008. godine potpisali strateški Ugovor o zajedničkom ulaganju u "Zastavu", u ukupnoj vrednosti od 950 miliona evra.

Ugovorom je predviđena proizvodnja potpuno novog modela A ili B klase u Kragujevcu i investicije od 800 miliona evra.

Proizvodnja bi trebalo da se kreće na nivou od 200.000 automobila godišnje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik