Luka Koper je proteklih dana raspisala javni natječaj za jedan od najvećih i najvažnijih projekata tvrtke u nadolazećim godinama - kontejnersku rivu s vezovima i dodatnim skladišnim prostorima na području sjevernog dijela I. pristanište.
Rok za dostavu ponuda je 30. rujna.
Javni ugovor uključuje izgradnju obalnih objekata s dva privezišta ukupne dužine 326 metara, sedam hektara skladišnih i manipulativnih površina, jaružanje podmorja uz operativnu obalu i pristupni kanal te izgradnju pripadajuće elektroenergetske infrastrukture, tvrtka objavila je danas. Radna obala i zaleđe projektirani su kao armiranobetonske konstrukcije koje će se oslanjati na duboke temeljne pilote. Kako bi se osigurala odgovarajuća nosivost i stabilnost, bit će ugrađeni i 66 metara ispod morskog dna. “Projekt nije zahtjevan samo s građevinskog aspekta, već će tijekom izgradnje biti potrebno osigurati nesmetan rad svih susjednih terminala i siguran dolazak brodova”, navode. Prema dinamici, početak radova očekuje se početkom sljedeće godine, a završetak radova krajem 2027. godine. Projekt je jedan od ključnih uvršten u strateški poslovni plan Luke Koper za razdoblje 2024.-2028. Kako je naglasila predsjednica Uprave Luke Koper Nevenka Kržan, početak postupka javne nabave tek je prvi, ali važan korak ovog financijski, građevinski i organizacijski vrlo zahtjevnog projekta. „Proširenjem kapaciteta na kontejnerskom terminalu ispunjavamo očekivanja brodara i logističara te jačamo svoju poziciju među lukama sjevernog Jadrana. Nakon završetka građevinskih radova i postavljanja obalnih žičara te uređenja postojećih skladišnih prostora, povećat ćemo godišnji kapacitet pretovara kontejnera na 1,75 milijuna TEU-a, rekla je. Dodala je da vrijeme gradnje prati projekt drugog kolosijeka, čiji se završetak očekuje 2026. godine, kako bi se u Luci Kopar, kao i u cjelokupnoj slovenskoj logistici, iskoristile sve prednosti nadograđene lučke i željezničke infrastrukture. iskoristit će se u prvim godinama rada. |