Hrvatske ceste u 2024. počet će graditi prometnice u vrijednosti većoj od milijardu eura, potvrdio je Jutarnjem listu Josip Škorić, predsjednik Uprave te tvrtke.
Prema njegovim
riječima, riječ je o 20 velikih cestovnih projekata, od kojih je 17
strateških, piše dnevnik u broju od ponedjeljka. Hrvatski sabor prošlog je tjedna usvojio Financijski plan Hrvatskih
cesta za sljedeću godinu s projekcijama za 2025. i 2026., čime je
odobren taj ambiciozni plan gradnje novih prometnica. Početkom sljedeće godine očekuje se da Vlada usvoji Program građenja i
održavanja javnih cesta u sljedećem četverogodišnjem razdoblju. Time će
se stvoriti formalni okvir za pronalaženje financijskih sredstava za
realizaciju tih projekata. – Niti jedan projekt ne počinjemo bez
prethodno odobrenih sredstava – tvrdi Škorić. Među velikim projektima čija će gradnja početi u 2024. među ostalim
su brza cesta Požega – Staro Petrovo Selo, kojom će Požega biti spojena
na autocestu, spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8, u sklopu
čega je gradnja tunela Kozjak, obilaznice Orebića i Vukovara, cesta
Ravča – Drvenik, Marija Bistrica – Zlatar Bistrica. Počet će i gradnja ceste od Nove Varoši do Okučana kojom će se
novosagrađeni most Gradiška preko Save spojiti s autocestom. Sljedeće
godine će početi i gradnja preostalog dijela ceste čvor Sisak – Sisak
kojom će se autocesta Zagreb – Sisak spojiti s gradom Siskom te se
nastavlja gradnja Srijemske transverzale koja će Ilok spojiti s
autocestom Bregana – Lipovac. Počet će i gradnja dionice splitske
obilaznice od Omiša do Dugog Rata te brze ceste Nuštar – Vukovar. U 2024. bi pak mogao u promet biti pušten jedan veliki projekt – novi
most preko rijeke Save kod Gradiške zajedno sa spojnom cestom do Novog
Varoša. No, to ovisi o gradnji novoga graničnog prijelaza koji je u
nadležnosti Ministarstva financija. Škorić odbacuje povezivanje tih projekata s izborima.