Most preko Ade košta kao tri mosta

Bez autora
Oct 27 2010

Stručnjaci tvrde da su Beogradu potrebni mostovi, ali ne tako skupi kao onaj preko Ade, čija je cena u prethodne četiri godine duplirana. Od cifre od 150 miliona evra (90 za most i 60 za saobraćajnice) koja je predviđana 2006. godine, danas se došlo do sume koja dostiže skoro 300 miliona evra.Radovi na samom mostu, sa porezom će koštati oko 140 miliona, dok će za pristupne saobraćajnice Beograd ukupno pozajmiti 160 miliona evra. Da je prvobitna cena mosta preko Save nerealna, na šta je ukazivala i stručna javnost, potvrdile su višemilionske pozajmice grada kod međunarodnih banaka.

Most preko Ade košta kao tri mostaStručnjaci tvrde da su Beogradu potrebni mostovi, ali ne tako skupi kao onaj preko Ade, čija je cena u prethodne četiri godine duplirana.

Od cifre od 150 miliona evra (90 za most i 60 za saobraćajnice) koja je predviđana 2006. godine, danas se došlo do sume koja dostiže skoro 300 miliona evra.

Radovi na samom mostu, sa porezom će koštati oko 140 miliona, dok će za pristupne saobraćajnice Beograd ukupno pozajmiti 160 miliona evra.

Da je prvobitna cena mosta preko Save nerealna, na šta je ukazivala i stručna javnost, potvrdile su višemilionske pozajmice grada kod međunarodnih banaka.

"Beogradu su nesumnjivo potrebni mostovi i treba da ih gradi, ali nije trebalo da gradimo tako skupu saobraćajnicu preko Ade", kaže Ljubiša Kostić, potpredsednik Udruženja građevinskih inženjera Srbije koji je uradio više stotina planova mostova.

On objašnjava da su "Građevinski fakultet u Beogradu i 'Most projekt' na konkursu su ponudili mnogo racionalnije rešenje. Prema tom projektu samo most je trebalo da košta između 50 i 60 miliona evra, a i saobraćajnice bi u tom slučaju bile jeftinije. Za 300 miliona evra, koliko će koštati izabrano rešenje, a na šta smo mi odmah ukazivali, mogla su da se sagrade tri mosta u Beogradu".

Kostić dodaje da je svuda u svetu praksa da se, kada se premošćava neki veliki vodotok unutar grada, prvo uradi projekat pristupnih saobraćajnica, pa tek onda mosta. To, kako on ističe, u Beogradu nije išlo tim redom.

U Direkciji za građevinsko zemljište nisu potvrdili da li je sa ukupnim pozajmicama za pristupne saobraćajnice od 160 miliona evra finansijska konstrukcija zatvorena. Tek kada gradski čelnici budu izašli sa tačnim cenama radova za petlju u Radničkoj i za saobraćajnice na Novom Beogradu, biće poznato da li će se konstantan rast cene najvažnijeg projekta u Beogradu konačno zaustaviti na iznosu od 300 miliona evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik