Železnice Srbije najavile su danas da će do kraja oktobra raspisati tender za izvođača radova na izgradnji pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koja bi trebalo da bude završena najkasnije za dve godine. Reč je o 10,5 kilometara nove dvokolosečne elektrificirane pruge kojom će se vozovi kretati brzinom od 160 kilometara na sat. Tender je trebalo da bude raspisan još u februaru, ali se kasni zbog usaglašavanja Železnice i projektanata.Kasni se i zbog konsultacija sa Evropskom investicionom bankom koja finansira ovaj projekat, ali i još dva sa ukupno 80 miliona evra. Eksproprijacija već obavljena i da tu ne očekuje nikakve probleme.
Železnice Srbije najavile su danas da će do kraja oktobra raspisati tender za izvođača radova na izgradnji pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koja bi trebalo da bude završena najkasnije za dve godine.
Zamenik direktora Direkcije za infrastrukturu Železnica Srbije Slobodan Stamenković rekao je prilikom pošete Paraćinu da je reč o 10,5 kilometara nove dvokolosečne elektrificirane pruge kojom će se vozovi kretati brzinom od 160 kilometara na sat.
Kako je ranije najavljivano, tender je trebalo da bude raspisan još u februaru, ali se kasni zbog usaglašavanja Železnice i projektanata, kazao je Stamenković, dodavši da se kasni i zbog konsultacija sa Evropskom investicionom bankom koja finansira ovaj projekat, ali i još dva sa ukupno 80 miliona evra. Stamenković je rekao da je eksproprijacija već obavljena i da tu ne očekuje nikakve probleme.
"Završetak nove pruge očekuje se krajem 2013. godine, dok bi izgradnja novog železničkog mosta na Velikoj Moravi, između Gilja i Paraćina, na železničkom Koridoru 10, koji je počeo da se gradi u martu ove godine, trebalo bi da bude gotova u septembru 2012. godine", naveo je Stamenković. On je objasnio da će preko novog mosta na Moravi dugačkog 322 metra, čija je vrednost oko devet miliona evra, prelaziti nova pruga koja će se na nekoliko kilometara pre Paraćina spojiti sa postojećom prugom.