Prodajom 51 odsto akcija "Telekoma Srbije", država će prihodovati oko milijardu i po evra. Tri četvrtine tog novca, oko 900 miliona evra, namenjeno je za razvoj infrastrukture u Srbiji. Ovaj novac će uložiti u projekte svetskih i balkanskih koridora, ali i u razvoj infrastrukture lokalnih zajednica. Od para od "Telekoma" treba završiti autoput Beograd-Čačak, zatim autoput Pojate-Kruševac-Požega-Čačak i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica. Pored toga, u Ministarstvu za infrastrukturu planiraju da projekat rekonstrukcije barske pruge, koji Srbiju košta oko 200 miliona evra, kandiduju za prioritet. Razlog je u povećanju brzine sa 35 na 85 kilometara na sat do 2015. godine i petostruko povećanje protoka robe iz Rumunije, Bugarske, preko Srbije u Crnu Goru i Italiju. Ukupna vrednost radova na toj pruzi bila bi oko 340 miliona evra. Na Srbiju bi otpalo 200 miliona, ali bi se povećanjem bruto tereta na pruzi došlo do 5,5 ili 6 miliona tona. To su projekti koji brzo vraćaju uloženi novac.
Oko 900 miliona evra od prodaje 51 odsto akcija "Telekoma", Srbija će uložiti u razvoj infrastrukture u Srbiji.
U resornom ministarstvu kažu da će taj novac uložiti u projekte svetskih i balkanskih koridora, ali i u razvoj infrastrukture lokalnih zajednica.
Prodajom 51 odsto akcija "Telekoma Srbije", država će prihodovati oko milijardu i po evra, kažu u Vladi Srbije. Tri četvrtine tog novca, oko 900 miliona evra, namenjeno je za razvoj infrastrukture u Srbiji.
U resornom ministarstvu kažu da će ovaj novac uložiti u projekte svetskih i balkanskih koridora, ali i u razvoj infrastrukture lokalnih zajednica.
Od para od "Telekoma" treba završiti autoput Beograd-Čačak, zatim autoput Pojate-Kruševac-Požega-Čačak i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica.
Pored toga, u Ministarstvu za infrastrukturu planiraju da projekat rekonstrukcije barske pruge, koji Srbiju košta oko 200 miliona evra, kandiduju za prioritet. Razlog je u povećanju brzine sa 35 na 85 kilometara na sat do 2015. godine i petostruko povećanje protoka robe iz Rumunije, Bugarske, preko Srbije u Crnu Goru i Italiju.
"Ukupna vrednost radova na toj pruzi bila bi oko 340 miliona evra. Na Srbiju bi otpalo 200 miliona, ali bi se povećanjem bruto tereta na pruzi došlo do 5,5 ili 6 miliona tona. To su projekti koji brzo vraćaju uloženi novac", navodi ministar Milutin Mrkonjić.
Italijanskim privrednicima će u Rimu, narednog meseca biti prezentovana studija o isplativosti ulaganja, u koju su do sada Srbija i Italija uložile skoro milion evra.
"Italija, Crna Gora i Srbija ulagaće u ovaj železnički pravac, jer donosi novac, a naročito jer su najavljene velike investicije Italije u Srbiji, kao na primer u 'Fijatu' u Kragujevcu. Potrebna nam je pruga da bismo transportovali delove u Kragujevac, gde očekujemo montiranje novog 'Fijatovog' vozila", navodi Laurent Fransosisi iz "Italfera".
Ministar Mrkonjić za RTS kaže da će jedan deo novca od prodaje "Telekoma" sigurno ići i u popravku mreže puteva lokalnih samouprava.
Srbiji je, u ovom trenutku, potrebno nekoliko većih obilaznica oko gradova i desetine mostova, što bi novcem od prodaje "Telekoma" moglo da se isfinansira.