U protekle dve godine Turska je najavila velike investicije u Srbiji, ali je do sada malo toga realizovano. Najavljeni su brojni zajednički poslovi sa srpskim kompanijama, pre svega onima iz Sandžaka, privatizacija JAT-a, učešće u izgradnji saobraćajnica. Od najavljenih ulaganja, prošle godine u julu je otvoren u Novom Pazaru Turski dom kulture. Tako je u maju 2010. "Turkiš erlajns" (Turkish Airlines) počeo pregovore sa srpskim avio-prevoznikom "JAT Ervejzom", a ministar bez portfelja Sulejman Ugljanin najavio je 30. januara ove godine, da će "Turkiš erlajns" 1. marta ući u aranžman sa "Jatom" sa ciljem formiranja balkanske aviokompanije koja bi se zvala "Balkan ervejz". Od tog posla za sada nije bilo ništa. I pored mnogobrojnih međudržavnih sporazuma o učešću Turske u izgradnji infrastrukturnih projekata, njihove firme za sada nisu prisutne na većim poslovima već, možda, samo na nekim manjim saobraćajnicama u Sandžaku. Turske firme, s druge strane, raspituju se za asfaltne baze i fabrike betona, a firma "Enka" koja je prisutna na Kosovu, želi da učestvuje u izgradnji puta Meradare-Kosovo, koji ide prema Koridoru 10, ali o tome pregovori tek predstoje.
U protekle dve godine Turska je najavila velike investicije u Srbiji, ali je do sada malo toga realizovano.
Najavljeni su brojni zajednički poslovi sa srpskim kompanijama, pre svega onima iz Sandžaka, privatizacija JAT-a, učešće u izgradnji saobraćajnica...
Od najavljenih ulaganja, prošle godine u julu je otvoren u Novom Pazaru Turski dom kulture.
Tako je u maju 2010. "Turkiš erlajns" (Turkish Airlines) počeo pregovore sa srpskim avio-prevoznikom "JAT Ervejzom", a ministar bez portfelja Sulejman Ugljanin najavio je 30. januara ove godine, da će "Turkiš erlajns" 1. marta ući u aranžman sa "Jatom" sa ciljem formiranja balkanske aviokompanije koja bi se zvala "Balkan ervejz".
Od tog posla za sada nije bilo ništa.
Prisutni samo na manjim saobraćajnicama u Sandžaku
Sekretar Udruženja za građevinarstvo Privredne komore Srbije (PKS)Goran Rodić kazao je za Tanjug da i pored mnogobrojnih međudržavnih sporazuma o učešću Turske u izgradnji infrastrukturnih projekata, njihove firme za sada nisu prisutne na većim poslovima već, možda, samo na nekim manjim saobraćajnicama u Sandžaku.
On je dodao da se turske firme, s druge strane, raspituju za asfaltne baze i fabrike betona, a firma "Enka" koja je prisutna na Kosovu, želi da učestvuje u izgradnji puta Meradare-Kosovo, koji ide prema Koridoru 10, ali o tome pregovori tek predstoje.
Predstavnici Vlade Srbije i turskih kompanija potpisali su u julu 2010. godine memorandume o razumevanju o izgradnji tri deonice od Beograda do Požege, na autoputu Beograd - Južni Jadran, kao i Okvirni sporazum o rekonstrukciji državnog puta M8, od Novog Pazara do Aljinovića.
Memorandumi o razumevanju potpisani su i za izgradnju deonica autoputa Beograd - Južni Jadran, od Čačka do Požege, od Beograda do Ljiga i od Ljiga do Čačka. Sporazumi predviđaju saradnju Srbije sa turskim kompanijama kroz postupak zajedničkog obezbeđivanja finansijskih sredstava i zajedničkog sprovođenja projekata.
Za finansiranje puta M8, bilo je predviđeno da se iz budžeta Srbije izdvoji 15 odsto sredstava, dok bi se 85 odsto finansiralo iz zajma koji bi od "Eksim banke" obezbedila Vlada Turske. Sporazum je predvideo i učešće od najmanje 45 odsto domaće građevinske operative i utrošenih materijala potrebnih za realizaciju projekta, ali od realizacije tih projekata za sada nije bilo ništa.
Od 1. septembra 2010. godine, počeo je da se primenjuje Sporazum o slobodnoj trgovini između Srbije i Turske, koji je trebalo da poveća obim trgovinske razmene između dve zemlje, a posebno srpski izvoz. Srbija je do tada ostvarivala skroman obim robne razmene sa Turskom, uz deficit koji je uvek bio na strani Srbije.
U februaru ove godine generalni sekretar Udruženja privrednika SITA Nedžad Kačapor istakao je da je od potpisivanja Sporazuma o slobodnoj trgovini za oko 10 procenata uvećana trgovina između dveju zemalja.
Prilikom posete Novom Pazaru, septembra prošle godine, kopredsedavajući Međudržavne srpsko-turske komisije za ekonomski razvoj Omer Dinčer je naveo da je njegova zemlja do tada, preko Agencije za ekonomski razvoj - TIKA, u Srbiju uložila 13 miliona dolara u 15 projekata od kojih je osam u Sandžaku.
Ukupna ulaganja Turske oko 45 miliona evra
Gradonačelnik Novog Pazara je tada predložio još dva projekta, izgradnju nove osnovne škole i Centra za analizu medicinskih problema, u koji bi Turska uložila još 4,5 miliona dolara.
Dinčer je tada rekao da se radi na izvozu mesa sa Peštera u Tursku i izrazio spremnost Turske da kreditira i izgradnju objekata u industrijskoj zoni kod Tutina sa 40 miliona evra, s tim što će turska "Eksim banka" sa 30 miliona dolara kreditirati izgradnju puta Novi Pazar-Sjenica.
Ugljanin je tada na sastanku Poslovnog saveta srpskih i turskih privrednika u PKS rekao da potpuno zaokružen projekat za izgradnju te regionalne razvojne zone iznosi milijardu i 690 miliona evra.
On je tada rekao da je sklopljen i sporazum o ulaganju 690 miliona evra za izgradnju autoputa Beograd - Južni Jadran, a otpisan je i sporazum i o izvozu 300 tona sjeničkog goveđeg mesa.
Prema podacima PKS ukupna ulaganja Turske u Srbiji do danas se kreću oko 45 miliona evra, što je daleko ispod mogućnosti turske privrede. Jedno od značajnijih je ulaganje "Efesa" u kupovinu Pančevačke, kao i Pivare Zaječar.
Međutim, juna 2008. godine holandska kompanija "Hajneken" je otkupila 72 odsto udela u vlasništvu "Efesa``, u oktobru te godine je zatvorena Pančevačka pivara, a Pivara "Zaječar" posluje pod imenom "Hajneken Srbija".