Izgradnja Žeželjevog mosta u Novom Sadu, vredna 45 miliona evra, mogla bi početi početkom sledeće godine, a pripremni radovi su u toku. Za dva meseca treba da bude odobrena sva projektna dokumentacija, posle čega bi mogla početi izgradnja mosta na Dunavu.Novi most biće vizuelno isti kao i stari, koji je srušen u NATO bombardovanju Srbije, sa dva prepoznatljiva luka, s tim što će novi most biti izgrađen modernom tehnologijom i sadržaće dva pružna i drumska pravca, pešačku i biciklističku stazu.
Izgradnja Žeželjevog mosta u Novom Sadu, vredna 45 miliona evra, mogla bi početi početkom sledeće godine, a pripremni radovi su u toku, rečeno je danas na brifingu za medije u Delegaciji Evropske Unije u Srbiji.
Za dva meseca treba da bude odobrena sva projektna dokumentacija, posle čega bi mogla početi izgradnja mosta na Dunavu, istaknuto je na skupu na kome je bilo reči o infrastrukturnim projektima u Srbiji, koji se finansiraju iz predpristupnih (IPA) fondova Evropske unije.
Novi most biće vizuelno isti kao i stari, koji je srušen u NATO bombardovanju Srbije, sa dva prepoznatljiva luka, s tim što će novi most biti izgrađen modernom tehnologijom i sadržaće dva pružna i drumska pravca, pešačku i biciklističku stazu.
Deo radilišta je već pripremljen, ali će od vremenskih prilika zavisiti kada će započeti značajniji radovi, s obzirom da zimski uslovi ne pogoduju tim poslovima, rečeno je na skupu.
Očekuje se da izgradnja novog Žeželjevog mosta bude završena u predviđenom roku, od 32 meseca, kao i da neće biti potrebno više od 45 miliona evra za njegovu izgradnju, ako ne bude dodatnih troškova.
Novi Žeželjev most, kako je istaknuto, neće biti "usko grlo", s obzirom da je planirana izgradnja dvostrukog koloseka sa obe strane mosta. Očekuje se da će tender za izgradnju tih pristupnih saobraćajnica biti raspisan na proleće, a vrednost tog posla procenjena je na 5,5 milioan evra.
Izgradnja Žeželjevog mosta kofinansira se iz IPA fondova i iz sredstava Pokrajine Vojvodine i grada Novog Sada.
Iz sredstava EU obezbeđeno je 26 miliona evra za čeličnu konstrukciju mosta, a preostalih 19 miliona treba da izdvoji država Srbija za ostale troškove, uključujući i demontažu sadašnjeg pontonskog mosta.
Iz IPA fondova Evropske unije u infrastrukturu Srbije je, inače, od 2001. godine uloženo oko 180 miliona evra, a neki od najznačajnijih projekata su sprovođenje tehničkog nadzora tokom renoviranja mosta Gazela i izgradnje obilaznice oko Beograda.
Novac iz tih sredstava EU obezbeđen je i za povećanje sigurnosti plovidbe na Dunavu, analizu stanja srpskog železničkog transporta i slične projekte.