Počinje gradnja ACI marine Rijeka - naše najveće i najvažnije investicije u povijesti nautičkog turizma.
Ministar Oleg Butković svečano je uručio Ugovor o koncesiji za buduću marinu koju zajednički grade ACI i najveći svjetski proizvođač luksuznih jahti, njemački Lürssen.
Upravo je nautički turizam važni dio hrvatske turističke ponude i
interes za njega raste iz godine u godinu. Nova marina svakako je jedan
od aduta u idućem razdoblju.
S novom marinom ljestvica je
visoko postavljena s obzirom da će nositi epitet najsuvremenije i
tehnološki najnaprednije marine i time dodatno ojačati poziciju Kvarnera
i Hrvatske na nautičkoj mapi. Upravo je nautički turizam važan segment u
hrvatskom turizmu i stoga je gost član uprave ACI-a Josip Ostrogović, rekla je u središnjem Dnevniku HTV-a novinara Dajana Kruneš.
-
ACI d.d. kao lider nautičkog turizma i najveći lanac marina na
Mediteranu, prošle godine ostvario je prihode od 247,2 milijuna kuna,
što predstavlja rekordne prihode u 40 godišnjoj povijesti ACI-a.
Očekujemo da će prihodi biti isti ako ne i bolji nego prošle godine,
rekao je Ostrogović.
Straha za turizam i nautiku nema. Nova
marina bit će u funkciji za dvije godine, proći će još neke godine prije
nego ona u potpunosti zaživi.
- Danas je koncesijski ugovor dan
od strane Vlade Republike Hrvatske firmi ACI Gitone koja je u
suvlasništvu ACI-ja i Gitone Kvarnera. Nakon ljeta očekujemo građevinsku
dozvolu, početak gradnje morskog dijela marine do kraja ove godine.
Godine 2025. očekujemo kraj tog morskog dijela, sljedeće godine ili
krajem početak izgradnje kopnenog dijela i uporabna dozvola za prostor
cijele marine 2026. godine. To je tri godine od potpisa koncesijskog
ugovora, istaknuo je Ostrogović.
Održivi turizam je važno pitanje.
-
Buduća ACI Marina Rijeka bit će zelena, digitalna, samoodrživa. Sve
cijelogodišnje ACI-jeve marine ponosni su nositelji plave zastave, ISO
certifikata. Brinemo o tom ekološkom dijelu. ACI je sada dio konzorcija
Dolina vodika sjeverni Jadran zajedno s firmama iz Hrvatske, Slovenije i
sjevernog dijela Italije. Ulažemo u zeleni vodik, obnovljive izvore
energije i siguran sam da će biti sve u redu, naglasio je Ostrogović.
Dok
se čeka da se marina izgradi, građani Rijeke i svi zainteresirani do
ove nedjelje mogu slobodno proći kroz luku u Portu Baroševu koja je do
danas bila zatvorena za sve građane.
Jedna od najluksuznijih marina, moći će uplovljavati i megajahte
Godinama je lučki prostor služio za prihvat tereta, ali uskoro će u
njemu niknuti jedna od najluksuznijih ACI-jevih marina. U nju će moći
uplovljavati megajahte. Sve prati izgradnja šetnice i trgovačkog centra s
nizom ugostiteljskih objekata te ostalim sadržajima.
- Svaka
marina koja dođe u lanac posebno veseli jer pokazujemo svo znanje koje
imamo, snagu na tržištu i idemo naprijed, rekao je predsjednik Uprave
ACI-ja Kristijan Pavić.
Marinu s oko 230 vezova
zajednički grade ACI i njemački Lürssen, ujedinjeni u tvrtki ACI-GITONE.
Ulaže se oko pedeset milijuna eura.
- Ovo će biti najsuvremenija
marina u Hrvatskoj, ali i šire. Bit će zelena, digitalna, s pet sidara,
ova marina je bila potrebna Rijeci, naglasio je član uprave tvrtke
ACI-GITONE Anđelko Petrinić.
U funkciji bi trebala biti za dvije godine.
Početak gradnje najesen
Koncesijski ugovor sklopljen je na trideset godina.
- Od svih projekata koje ostvarujemo danas u Rijeci, od Zagrebačke obale i ceste D-403, mislim da je ovo šlag na tortu i zaista će promijeniti Rijeku onako kako bi i trebala izgledati, poručio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Sada slijedi pribavljanje građevinske dozvole i odabir izvođača radova. Početak gradnje očekuje se najesen.
- Mijenja ovo i gospodarsku sliku grada, dolaze nam neki novi ljudi, s novim aktivnostima koje se čine ne samo u ovom dijelu grada nego i šire. Bit će to 2025. jedna kompletno nova Rijeka, dodao je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović.