Počinje gradnja „italijanskih” puteva

Bez autora
Oct 04 2011

Izgradnja saobraćajnica koje proizvođače autodelova treba da povežu sa „Fijatovom“ fabrikom počeće ove nedelje. Od bivše kasarne u Grošnici do novih proizvodnih pogona na lokaciji nekadašnje „Zastave“ ima nešto više od 500 metara, a na tom pravcu predviđena je izgradnja pet ulica i tri mosta. Vrednost ove investicije je oko tri miliona evra. Grošnicu, gde su smeštena četiri „Fijatova“ kooperanta, i matičnu fabriku treba da poveže ukupno pet saobraćajnica. Ove nedelje počinje izgradnja četiri ulice. Peta ulica, kao i tri mosta, biće izgrađena do kraja aprila 2012. godine, budući da serijska proizvodnja novog „Fijatovog“ modela treba da počne u maju te godine. Nastavak gradnje magistralnog pravca ka Batočini i Lapovu, koji „Fijatu“ treba da omogući brži transport od Koridora 10 do fabrike u Kragujevcu, zakazan je za sredinu novembra. U pitanju je deonica dugačka tri kilometra, a ostatak puta, ukupne dužine oko 30 kilometara, biće završen najkasnije do kraja 2012. godine. Postoji projektna dokumentacija za 9,7 kilometara puta kroz Batočinu, ali novca u budžetu Ministarstva ekonomije ima za tri kilometra. Izgradnja te deonice počeće sredinom novembra, a očekuje se da će radovi na završetku celog puta biti nastavljeni sredinom naredne godine.

Počinje gradnja „italijanskih” putevaIzgradnja saobraćajnica koje proizvođače autodelova treba da povežu sa „Fijatovom“ fabrikom počeće ove nedelje, izjavio je za „Politiku“ zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković.

Od bivše kasarne u Grošnici do novih proizvodnih pogona na lokaciji nekadašnje „Zastave“ ima nešto više od 500 metara, a na tom pravcu predviđena je izgradnja pet ulica i tri mosta. Vrednost ove investicije je oko tri miliona evra.

– Grošnicu, gde su smeštena četiri „Fijatova“ kooperanta, i matičnu fabriku treba da poveže ukupno pet saobraćajnica. Ove nedelje počinje izgradnja četiri ulice. Peta ulica, kao i tri mosta, biće izgrađena do kraja aprila 2012. godine, budući da serijska proizvodnja novog „Fijatovog“ modela treba da počne u maju te godine – kaže Zdravković.

Prema Zdravkovićevim rečima, nastavak gradnje magistralnog pravca ka Batočini i Lapovu, koji „Fijatu“ treba da omogući brži transport od Koridora 10 do fabrike u Kragujevcu, zakazan je za sredinu novembra. U pitanju je deonica dugačka tri kilometra, a ostatak puta, ukupne dužine oko 30 kilometara, biće završen najkasnije do kraja 2012. godine.

– Imamo projektnu dokumentaciju za 9,7 kilometara puta kroz Batočinu, ali novca u budžetu Ministarstva ekonomije ima za tri kilometra. Izgradnja te deonice počeće sredinom novembra, a očekujem da će radovi na završetku celog puta biti nastavljeni sredinom naredne godine – navodi Zdravković i naglašava da je magistralni pravac Kragujevac–Batočina obaveza države iz ugovara sa torinskom kompanijom.

Izgradnja ovog važnog putnog pravca, kojim će svakog dana prolaziti 460 šlepera sa delovima i repromaterijalom, kasnila je zbog nedostatka novca. Za poslednjih sedam godina urađeno je tek desetak kilometara puta ka Koridoru 10, što je poražavajuće, imajući u vidu da je na ovom pravcu već postojala jedna kolovozna linija sa dve trake. Na drugom delu budućeg autoputa ove godine uopšte se nije radilo, pa je tako propuštena još jedna građevinska sezona.

Na lokaciji bivše kasarne u Grošnici, gde su se smestili najvažniji „Fijatovi“ kooperanti, poput američkog „Džonson kontrola“, zaduženog za proizvodnju automobilskih enterijera, trenutno se izvode zemljani radovi. Izgradnja pogona ovog kooperanta, ali i fabrike „Promo manjetija“, HTL-a i SIGIT-a, koji će praviti točkove, vešanja i druge delove, trebalo bi da bude završena u maju naredne godine, svakako pre početka serijske proizvodnje novog „Fijatovog“ modela.

– To je ogromna investicija. Pod halama ćemo imati oko 35.000 kvadratnih metara, a očekuje se da ovi „Fijatovi“ kooperanti otvore i oko hiljadu novih radnih mesta. To nije sve, budući da „Manjeti mareli“ u Kragujevcu treba da sagradi dve fabrike – naglašava Zdravković.

U rekonstrukciju starih „Zastavinih“ pogona i opremanje fabrike „Fijat“ i država će do početka serijske proizvodnje, kako je nedavno izjavio direktor „Fijat automobila Srbija“ Antonio Čezare Ferara, uložiti oko milijardu evra. Iako je torinska kompanija prema ugovoru obavezna da do kraja 2012. godine zaposli 2.433 radnika, Ferara je naveo da će otvaranje novih radnih mesta zavisiti od raspoloženja tržišta, odnosno potražnje novih modela, čija bi proizvodnja već krajem naredne godine trebalo da dostigne obim od oko 200.000 vozila na godišnjem nivou.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik