Tunel Kozjak, koji je dio novog spoja Splita na autocestu, gradit će tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC).
Naime, istekao je rok
za žalbu na odluku Hrvatskih cesta (HC) da taj posao dobiju graditelji
Pelješkog mosta i to za 74,6 milijuna eura bez poreza na dodanu
vrijednost (PDV), piše u nedjelju Večernji list. Na natječaj je bilo stiglo pet ponuda, a posao, osim tunela kroz
Kozjak koji je dug 2,5 kilometara, uključuje i gradnju 4,3 kilometra
duge ceste prema Jadranskoj magistrali u Kaštelima. Procijenjena vrijednost radova je 82,8 milijuna eura bez PDV-a, a
najpovoljniju ponudu dao je upravo CRBC. Inače, zbog brojnih žalbi od
objave natječaja za taj projekt do otvaranja ponuda prošlo je godinu i
tri mjeseca. U HC-u kažu kako očekuju da će se do kraja kolovoza kompletirati
glavni projekti kako bi se predao zahtjev za ishođenje građevinske
dozvole. U tijeku je i postupak javne nabave za odabir nadzora nad
projektom. Po završetku svega navedenog stvorit će se preduvjeti za
početak radova, dok će u istom razdoblju u međuvremenu biti i potpisan
ugovor za gradnju. “Dakle, prva faza ovog projekta podrazumijeva tunel kroz Kozjak, dok
je druga faza gradnja mosta preko Kaštelanskog zaljeva do splitske luke.
U tom svjetlu taj je projekt potpuno opravdan jer rasterećuje postojeći
ulaz u Split”, objasnio je predsjednika uprave Hrvatskih cesta Josip
Škorić. Most preko Kaštelanskog zaljeva bit će dug 1500 metara, a za nj su u
HC-u izradili i maritimnu studiju pa sada započinju dogovore s lučkom
kapetanijom u vezi s uvjetima za izgled mosta, nakon čega bi trebao biti
otvoren i natječaj za arhitektonsko oblikovanje. “Naime, i ovim projektom želimo generacijama ostaviti u nasljeđe
arhitektonski spomenik poput Pelješkog mosta. Želimo da i Kaštelanski
zaljev dobije most koji će se trajno uklopiti u prostor i okoliš”,
poručio je Škorić.