Dvije su ponude pristigle i na drugi javni ugovor Direkcije za infrastrukturu za izbor izvođača radova na izgradnji novog željezničkog kolodvora u Ljubljani.
Niži, u iznosu od nešto manje od 247 milijuna eura, prijavio je konzorcij predvođen tvrtkom SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana. Posao bi izvela tvrtka VOC Objekti za 259,6 milijuna eura.
Ravnateljstvo je prvi natječaj objavilo lani u studenom. Procijenjena vrijednost radova bila je 136,6 milijuna eura bez PDV-a, odn 166,7 milijuna eura s porezom, a na natječaju za ožujak odredila je vrijednost nešto veću od 173,3 milijuna eura bez poreza. Na prvom natječaju ponude su dali konzorcij SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP i GH Holding te VOC Celje. Kako piše Dnevnik, ponuda konzorcija iznosila je 260,8 milijuna eura s PDV-om, dok je ponuda VOC-a Celje bila 295,2 milijuna eura s PDV-om. Bez poreza to znači 203,4 milijuna eura odn 230,3 milijuna eura. Ravnateljstvo je obje ponude na prvom natječaju odbilo kao previsoke. U središnjem dijelu obnove kolodvora predviđena je izgradnja novog nadvožnjaka s kolodvorskom dvoranom s dizalima, pokretnim stepenicama i pokretnim trakama za brži prijelaz preko nadvožnjaka, čime će se omogućiti pješačka veza središta grada s Bežigradom. . U kolodvoru se nalaze prostori za prodaju karata, čekaonica za putnike i sanitarni čvorovi. Ukupna površina planiranih nadvožnjaka sa kolodvorskom dvoranom je 13.665 četvornih metara. Istovremeno, planira se dogradnja kolosiječne infrastrukture, obnova signalnih uređaja i rekonstrukcija postojećeg podvožnjaka s proširenjem za bicikliste i pristupima sa sjeverne i južne strane te izgradnja dizala za pristup peronima iz pothodnika. su planirani. Također je planirana nadogradnja platformske infrastrukture s prilagodbama za osobe s poteškoćama u kretanju. U međuvremenu, prva faza dogradnje najvećeg željezničkog kolodvora u zemlji, koji je ujedno i neizostavan dio željezničke mreže u zemlji, već je u tijeku. Riječ je o izgradnji zamjenskog i produženog željezničkog nadvožnjaka preko Dunajske ceste s pratećim radovima na pružnoj infrastrukturi. Istodobno, uskoro se očekuje početak izgradnje komercijalnog projekta Emonika, vrijednog 350 milijuna eura, na području željezničkog kolodvora, gdje je mađarska bankarska grupa OTP investitor preko tvrtke Mendota. Slijedi i izgradnja novog autobusnog kolodvora, gdje su Slovenske željeznice investitor, au idućim godinama to će područje biti i veliko gradilište kada je u pitanju obnova komunalne i cestovne infrastrukture. |