Proboj druge cijevi tunela Karavanke očekuje se na proljeće

Bez autora
Oct 29 2023

Zbog zahtjevnog geološkog sastava kasni proboj druge cijevi tunela Karavanke.

Još prije godinu dana činilo se da će izvođač radova, turska tvrtka Cengiz, ove jeseni krenuti prema granici s Austrijom. No, do proboja je trenutno još oko 700 metara, a čini se da će tek na proljeće.

Kako su za STA pojasnili u Darsu, do sredine listopada iskopano je 2710 metara kalote, a do proboja je nedostajalo još 735 metara, a podaci se svakodnevno mijenjaju.

"Ako u nastavku radova ne dođe do pogoršanja geoloških uvjeta i većih prodora planinske vode, proboj se očekuje u prvoj trećini 2024. godine", najavili su.

Prije godinu dana činilo se da će se iskorak dogoditi u rujnu ove godine, no već se proljetos pokazalo da se to neće dogoditi prije kraja godine, sada se vrijeme iskoraka opet odgađa. Kako objašnjavaju u Darsu, tijek iskopa u tunelima poput Karavanki, koji se odlikuju raznolikim geološkim sastavom, teško je unaprijed točno predvidjeti. Dinamika radova određena je geološko-geomehaničkim uvjetima koji su u potpunosti poznati tek u trenutku iskopa.

Radovi se izvode pod stalnom geološkom kontrolom, koja određuje i dopuštenu duljinu iskopa po danu. Posebno je zahtjevan iskop u permokarbonskim stijenama, gdje je dinamika iskopa vrlo spora, a dolazi i do velikih deformacija, odnosno izbacivanja stijene u iskopani dio tunela. U tim slučajevima nužan je ponovni iskop i sanacija primarne konstrukcijske obloge, zbog čega se obustavljaju radovi na iskopu kalote.

Što se tiče geoloških uvjeta u kojima se trenutno izvode radovi, iz Darsa kažu da što su bliže austrijskoj granici, to je sastav tla sve homogeniji. S obzirom na to da smo od granice s Austrijom udaljeni još više od 700 metara, već se nalazimo u boljim geološkim uvjetima, odnosno u trijaskim dolomitima i klastitima, koji su sa stajališta stabilnosti povoljniji za gradnju, objasnili su.

Tunel je s austrijske strane dugačak 4,5 kilometara, a sa slovenske strane 3,5 kilometara, ali je geološki sastav terena sa slovenske strane zahtjevniji i prije više od 30 godina, kada se gradila prva tunelska cijev, gradnja je na slovenskoj strani bila dugotrajnija.

Gradnja druge tunelske cijevi na slovenskoj strani počela je u kolovozu 2020. godine zbog komplikacija pri odabiru izvođača radova, znatno kasnije nego na austrijskoj strani, gdje su svoj dio tunela do slovenske granice prokopali već u rujnu 2021. godine.

Nakon proboja slijedi dovršetak svih radova iskopa, dovršetak betonskih radova, izgradnja portalne zgrade ispred ulaza u tunel te ugradnja elektrostrojarske opreme. Nova tunelska cijev bit će puštena u promet nakon uspješne montaže cjelokupne elektrostrojarske opreme tunela, što se očekuje u jesen 2025. godine.

Budući da je potrebno osigurati usklađenost rada elektrostrojarske opreme u cijelom tunelu, kako na slovenskoj tako i na austrijskoj strani, provodit će se istovremeno, a implementaciju će voditi operater austrijske mreže autocesta, tvrtka Asfinag.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik