Pomjeren je rok za zatvaranje međunarodnog tendera za izbor izvođača radova za izgradnju tunela Prenj, najsloženijeg građevinskog pothvata i ključne dionice za cijeli Koridor 5C, rečeno je za "Avaz" iz "Autocesta FBiH".
Mnogo pitanja
Ova državna firma raspisala je tender za gradnju tunela 8. jula, a rok za dostavljanje ponuda najprije je bio 5. septembar. Međutim, zbog složenosti projekta firme su tražile produženje roka do 19. septembra.
Saznajemo da je čak 196 firmi pokazalo interes za ovim projektom i tenderskom dokumentacijom, a više od 50 pitanja odnosilo se na pojašnjenja. Ovim je potvrđeno pisanje “Avaza” da mnoge firme žele raditi na izgradnji tunela.
Inače, riječ je o poslu teškom čak 800 miliona KM i jednom od najvećih tendera koje su raspisale „Autoceste“. Ali pitanje je ko će na kraju dobiti posao gradnje. U igri su velike svjetske korporacije.
Tunel Prenj je tehnički najzahtjevniji i, sa stajališta struke, jedan od najkompleksnijih objekata u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine.
Radi se o tunelu dužine 10,4 kilometra, što je deveti najduži cestovni tunel u Evropi, a prvi je u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara.
Izgradnjom ovog tunela od Mostara do Sarajeva uveliko će se skratiti putovanje. Poređenja radi, trenutna dužina puta preko M-17 iznosi 113 kilometara, dok će nakon izgradnje autoceste iznositi 82 kilometra.
Ušteda vremena
Preciznije, vrijeme putovanja će se skratiti s dosadašnjih dva na nešto manje od sat vožnje, što u konačnici dovodi do skraćenja puta od 31 kilometar i uštede vremena za više od sat.
Pristupne ceste
Završena je i tenderska dokumentacija za izgradnju pristupnih cesta za tunel Prenj.
Ona je poslana banci na odobrenje. Radovi podrazumijevaju izgradnju ukupno 14 kilometara pristupnih cesta ispred i iza tunela Prenj (7 na jugu i 7 na sjeveru). Vrijednost radova je 20 miliona eura.