Izgradnja punog profila autoputa na obilaznici oko Beograda biće završena do 2013. godine. Obilaznica oko prestonice, koja je deo putnog Koridora 10, mora da se završi kako bi se rasteretio saobraćaj u Beogradu, jer preko mosta "Gazela" dnevno prelazi i do 180.000 putničkih i teretnih vozila.Obilaznica infrastrukturni projekat broj jedan po važnosti za Beograd i predstavlja najvažniji deo Koridora 10. To može da se završi za dve godine i da imamo pun profil do 2013. godine. Reč je o nekih 67 kilometara, a ostalo je još najviše 35 odsto posla da se završi.
Izgradnja punog profila autoputa na obilaznici oko Beograda biće završena do 2013. godine.
Obilaznica oko prestonice, koja je deo putnog Koridora 10, mora da se završi kako bi se rasteretio saobraćaj u Beogradu, jer preko mosta "Gazela" dnevno prelazi i do 180.000 putničkih i teretnih vozila, izjavio je danas Tanjugu generalni direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.
On je kazao da je obilaznica infrastrukturni projekat broj jedan po važnosti za Beograd i predstavlja najvažniji deo Koridora 10. "To može da se završi za dve godine i da imamo pun profil do 2013. godine. Reč je o nekih 67 kilometara", rekao je Drobnjak i dodao da je ostalo još najviše 35 odsto posla da se završi.
Obilaznica bi po završetku radova trebalo da ima četiri saobraćajne trake širine po 3,75 metara, dve zaustavne trake širine 2,5 metara i razdelni pojas od četiri metra.
Ta saobraćajnica se sastoji iz tri dela - od Batajnice do Dobanovaca u dužini od 9,7 kilometara, od Dobanovaca do Bubanj potoka u dužini od 37,3 kilometara i od Bubanj potoka do Pančeva u dužini od oko 22 kilometra.
Svi delovi obilaznice koji su do sada urađeni su samo poluprofili odnosno poluautoput osim što su tuneli urađeni u punom profilu.
Urađene su deonice Dobanovci - Surčin - most na Savi - Ostružnica - Orlovača, a delimično je završen deo od Orlovače do Avalskog puta.
Deo obilaznice od Ostružnice do Ibarske magistrale otvoren je krajem 2008. godine i od tada je zamenjen asfalt između Orlovače i Bubanj Potoka odnosno Kružnog puta i u rad je pušten rekonstruisani tunel "Stara Straževica".
Evropska investiciona banka će dati kredit za nastavak izgradnje dela od Orlovače do Avale od 40 miliona evra, a za deonicu od Dobanovaca do Batajnice od te banke je uzeto 60 miliona evra.
Evropska banka za obnovu i razvoj finansira sa 25 miliona evra rekonstrukciju dela od Bubanj Potoka do Surčina, a sa 55 miliona evra deo od Batajnice do Dobanovaca.
Radovi na izgradnji obilaznici su počeli krajem 1990. godine, a intenizvirani su od 2006. godine.