Proširenje aerodroma "Nikola Tesla"?

Bez autora
Oct 12 2010

Aerodrom "Nikola Tesla" treba da bude proširen hotelskim kompleksom, autobuskim terminalom i višespratnim parkingom, prema predlogu koji je stručnoj javnosti nedavno predstavljen u studiji "Poskrizni model ekonomskog rasta i razvoja Srbije od 2011-2020". Zbog privlačenja robe i putnika, aerodrom je neophodno povezati sa odgovarajućim železničkim i drumskim vezama, a da bi se sve to realizovalo potrebno je da se izgrade želežnička, putnička i kargo stanica. Predviđeno je da se aerodromska infrastruktura unapredi uključivanjem različitih oblika privatnih ulaganja, putem potpunog i delimičnog iznajmljivanja aerodromskih objekata i usluga. Biće potrebno unaprediti infrastrukturu za robni saobraćaj izgradnjom kargo terminala, platforme i piste za kargo avione. Na ovaj način Aerodrom "Nikola Tesla" postao bi važan regionalni, tranzitni putnički i kargo čvor.

Proširenje aerodroma "Nikola Tesla"?Aerodrom "Nikola Tesla" treba da bude proširen hotelskim kompleksom, autobuskim terminalom i višespratnim parkingom, prema predlogu koji je stručnoj javnosti nedavno predstavljen u studiji "Poskrizni model ekonomskog rasta i razvoja Srbije od 2011-2020".

Zbog privlačenja robe i putnika, aerodrom je neophodno povezati sa odgovarajućim železničkim i drumskim vezama, a da bi se sve to realizovalo potrebno je da se izgrade želežnička, putnička i kargo stanica.

Predviđeno je da se aerodromska infrastruktura unapredi uključivanjem različitih oblika privatnih ulaganja, putem potpunog i delimičnog iznajmljivanja aerodromskih objekata i usluga.

Kako se navodi u rezimeu publikovane studije, biće potrebno unaprediti infrastrukturu za robni saobraćaj izgradnjom kargo terminala, platforme i piste za kargo avione.

Na ovaj način Aerodrom "Nikola Tesla" postao bi važan regionalni, tranzitni putnički i kargo čvor.

Aerodrom "Konstantin Veliki" u Nišu trebalo bi da posluži za prihvat turističkih aviona i kao alternativna vazdušna luka aerodromu "Nikola Tesla" i zbog toga je potrebna njegova modernizacija.

Sredstva potrebna za realizaciju svih ovih navedenih projekata iznose 150 miliona evra.

Za ostvarenje osnovnog modela privrednog rata do 2020. u železničkom saobraćaju potrebno je nastaviti sa procesom modernizacije infarstrukture "Železnice Srbije".

Modernizacija bi trebalo da obuhvati elektrifikaciju i izgradnju duplog koloseka na celoj dužini pruge "Koridora 10", s ciljem da se brzina putničkog saobraćaja poveća na 160 kilometara na čas, a teretnog 120 kilometara na čas.

Novi model razvoja predviđa i rehabilitaciju pruga koje povezuju Srbiju sa susednim zemljama, poput pravaca Beograd-Vrbnica-Bar, Beograd-Vršac, Valjevo-Loznica i rehabilitaciju i izgradnju pruga od nacionalne važnosti Beograd-Aerodrom "Nikola Tesla"-Batajnica, kao i rehabilitaciju regionalih pruga.

Potrebno je realizovati i projekte - digitalizacija telekomunikacione infrastrukture i uvođenje železničkih mobilnih radio uređaja, digetalizacija sistema za kontrolu i vođenje saobraćaja odgovarajućeg nivoa na prugama "Koridora 10", projekat smanjenja zadržavanja vozova na železničkim graničnim prelazima transevropskih koridora i projekat nabavke mehanizacije za očuvanje infrastrukture.

Potrebna sredstva za modernizaciju infrastrukture procenjena su na oko 5,2 milijarde evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik