Prvi od trideset tramvaja španskog proizvođača Kaf dužine 32 metra, u koji mogu da stanu 242 putnika stigao je danas u Beograd. Tramvaj je rastavljen na dva dela i ekipa iz kompanije Kaf koja je već u Beogradu će ga sklopiti za dva do tri dana, a testiranje će na tramvajskom depou Novi Beograd, prema proceni stručnjaka iz Kafa, trajati oko tri meseca. Svaki od 30 novih tramvaja, koliko će ih ukupno stići do kraja sledeće godine, biće spolja crveno-plave boje i u potpunosti će se razlikovati od šinskih vozila koja trenutno saobraćaju u gradu. Vozila će biti niskopodna i klimatizovana i kako je saopšteno, noseće konstrukcije izrađene su im od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost od specijalnog ekološkog, nezapaljivog materijala. Novi tramvaj će raspolagati i video-nadzorom od šest kamera koje će pokriti 90 odsto unutrašnjosti vozila, a vozač će preko kontrolne table, kojom će upravljati na dodir, kontrolisati rad tramvaja.
Prvi od trideset tramvaja španskog proizvođača Kaf dužine 32 metra, u koji mogu da stanu 242 putnika stigao je danas u Beograd, saopšteno je iz gradske uprave Beograda.
Pomoćnik direktora Agencije za investicije i stanovanje grada Dragan Ivanović rekao je da je tramvaj rastavljen na dva dela i ekipa iz kompanije Kaf koja je već u Beogradu će ga sklopiti za dva do tri dana, a testiranje će na tramvajskom depou Novi Beograd, prema proceni stručnjaka iz Kafa, trajati oko tri meseca. Svaki od 30 novih tramvaja, koliko će ih ukupno stići do kraja sledeće godine, biće spolja crveno-plave boje i u potpunosti će se razlikovati od šinskih vozila koja trenutno saobraćaju u gradu.
Vozila će biti niskopodna i klimatizovana i kako je saopšteno, noseće konstrukcije izrađene su im od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost od specijalnog ekološkog, nezapaljivog materijala. Novi tramvaj će raspolagati i video-nadzorom od šest kamera koje će pokriti 90 odsto unutrašnjosti vozila, a vozač će preko kontrolne table, kojom će upravljati na dodir, kontrolisati rad tramvaja.
Ugovor za kupovinu trideset novih tramvaja za potrebe Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, kao deo Projekta obnove Beograda, potpisan je 3. novembra 2009. godine, a potpisali su ga direktor Agencije za investicije Marko Blagojević, generalni direktor kompanije Kaf Jesus Esnaola i regionalni direktor odeljenja za međunarodna tržišta ove kompanije Delipe Rodrigo. Španski tramvaji će imati takozvanu asinhronu vuču, navedeno je u saopštenju, što znači da će za razliku od sadašnjih moći da vraćaju neupotrebljenu struju. U Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd procenjuju da bi takvi tramvaji mogli doneti uštedu električne energije od oko 30 odsto.
Tramvaji renomiranog španskog proizvođača već su u saobraćaju na ulicama Edinburga, Antalije, Vitorije, Sevilje, Saragose i drugih svetskih gradova.