„Putevi Srbije“ pripremaju tender za izbor putarskih preduzeća koja će u narednom periodu održavati ukupno 15.873,23 kilometra putne mreže Srbije. Izvođači će prvo morati da prođu pretkvalifikaciju, koju „Putevi“ pripremaju za oktobar. Oni koji prođu prvi test moći će da učestvuju na tenderu za izbor izvođača, koji će biti raspisan do kraja godine. Ugovori za održavanje će se potpisavati sa izvođačima na period od tri do pet godina, zavisi za koju će se varijantu opredeliti Vlada Srbije, pošto svaka odluka „Puteva“ mora da dobije saglasnost Vlade. Očekuje se da će se situacija sa „Nibens grupom“ uskoro rešiti tako da će i ova preduzeća koja sada održavaju više od 5.000 kilometara puteva učestvovati na tenderu. Trenutna situacija sa rešavanjem problema „Nibensa“, čije su firme u blokadi zbog prispelih kredita i uvezanih garancija, ipak, nimalo ne obećava. Banke, najveći poverioci, još pripremaju programe za oporavak putara iz ove grupacije, država se „drži po strani“, računi firmi i dalje su u blokadi, a pojedini radnici još nisu primili zaostale plate.
„Putevi Srbije“ pripremaju tender za izbor putarskih preduzeća koja će u narednom periodu održavati ukupno 15.873,23 kilometra putne mreže Srbije.
Izvođači će prvo morati da prođu pretkvalifikaciju, koju „Putevi“ pripremaju za oktobar. Oni koji prođu prvi test moći će da učestvuju na tenderu za izbor izvođača, koji će biti raspisan do kraja godine, najavljuje za „Novosti“ Zoran Drobnjak, generalni direktor ovog javnog preduzeća.
- Ugovori za održavanje će se potpisavati sa izvođačima na period od tri do pet godina, zavisi za koju će se varijantu opredeliti Vlada Srbije, pošto svaka odluka „Puteva“ mora da dobije saglasnost Vlade - ističe Drobnjak.
- Očekujemo da će se situacija sa „Nibens grupom“ uskoro rešiti tako da će, nadamo se, i ova preduzeća koja sada održavaju više od 5.000 kilometara puteva učestvovati na tenderu.
Trenutna situacija sa rešavanjem problema „Nibensa“, čije su firme u blokadi zbog prispelih kredita i uvezanih garancija, ipak, nimalo ne obećava. Banke, najveći poverioci, još pripremaju programe za oporavak putara iz ove grupacije, država se „drži po strani“, računi firmi i dalje su u blokadi, a pojedini radnici još nisu primili zaostale plate.
Ako se ne pronađe rešenje za putare, imaće probleme i 5.200 radnika, koliko je zaposleno u grupaciji, ali i banke kojima „Nibens“, prema procenama, duguje oko 130 miliona evra. Krajnje rešenje, da država putare uzme pod svoje, i firme uđu u restrukturiranje, za bankare bi bilo najnepovoljnije, pošto bi mogli da se oproste od naplate svojih dugova. Jer dok traje postupak restrukturiranja, nema prinudne naplate, a novac poverioci, delimično, mogu da izvuku tek kada se ceo proces okonča. A to obično traje godinama.
- Tu nema mnogo pametovanja: putari duguju bankama 130 miliona evra. Banke treba da pristanu na, recimo, 80 miliona evra, a onih 50 da zaborave. To je jedini način da naplate veći deo duga, inače će izgubiti mnogo više od 50 miliona evra - objašnjava za „Novosti“ jedan bankar.