Most na Adi produžen je juče za još 16 metara. Podizanjem i ugradnjom 15. segmenta čelične konstrukcije udaljenost između novobeogradske i čukaričke strane mosta juče je smanjena na nešto više od 200 metara. Sava bi u potpunosti trebalo da bude premošćena do početka septembra, a kompletan završetak radova očekuje se u predviđenom roku do kraja godine.Vremenski uslovi su poslužili, a i vodostaj je bio odgovarajući da se ovaj posao obavi. Novi segment doteran je baržom i sa reke podignut sajlama koje su privezali radnici, podignut na glavni raspon mosta preko Ade ciganlije.
Most na Adi produžen je juče za još 16 metara. Podizanjem i ugradnjom 15. segmenta čelične konstrukcije udaljenost između novobeogradske i čukaričke strane mosta juče je smanjena na nešto više od 200 metara.
Sava bi u potpunosti trebalo da bude premošćena do početka septembra, a kompletan završetak radova očekuje se u predviđenom roku do kraja godine.
Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju vremenski uslovi su poslužili, a i vodostaj je bio odgovarajući da se ovaj posao obavi.
- Novi segment doteran je baržom i sa reke podignut sajlama koje su privezali radnici, podignut na glavni raspon mosta preko Ade ciganlije - kaže Bajić.
- Barže će još šest puta morati da dovoze elemente, a do sada je dopremljeno i ugrađeno 12 ovakvih segmenata. Istovremeno, sa novobeogradske strane radi se armirano-betonska konstrukcija i očekuje se da će se sledeće nedelje obaviti "naguravanje" sledećeg segmenta. Takođe, već danas majstori će postaviti 15. par kosih kablova koji povezuju pilon i kolovoznu konstrukciju.
"Glavnokomandujući" za čelične radove, odnosno glavni raspon, Frank Minas, predstavnik izvođača DSD iz Nemačke, koja je deo konzorcijuma zajedno sa Porom, kaže da je polovina reke već premošćena.
- Ostalo nam je još šest segmenata do spajanja mosta - objašnjava Minas. - Mogu vas uveriti da će most biti gotov do kraja godine.
Da će rokovi biti ispoštovani potvrđuje i Nenad Bajić iz Direkcije, koji kaže da su sada radovi nekoliko dana ispred dinamike.
- Kada u septembru spojimo konstrukciju preostaje da završimo sa hidroizolacijom koja je već počela, zatim da izgradimo pešačke staze, kolovoz, zaštitnu ogradu... - dodaje Bajić.
- Celokupan posao biće završen do kraja godine kada će most biti otvoren za saobraćaj.
Inače, sa izgradnjom mosta uporedo teku i radovi na pristupnim saobraćajnicama, odnosno silaznim i uzlaznim rampama u Radničkoj i Ulici Jurija Gagarina.
Jedinstveno
Sa samo jednim pilonom visine 200 metara i 365 metara čeličnog glavnog raspona, most preko Save, bez ometanja rečnog saobraćaja, povezivaće stari Beograd sa novom industrijskom zonom. Ono što celu građevinu čini jedinstvenom je činjenica da nikada ranije nije bilo pokušaja da se jedna tako velika konstrukcija, teška 8.600 tona, gradi sa samo jednim pilonom.