Od ruskog kredita za obnovu železničke infrastrukture u Srbiji, u vrednosti od 800 miliona dolara biće obnovljene ili izgrađene pruge u dužini od 360 kilometara. Najveći deo obnove odnosiće se na prugu Beograd-Bar, ali sa predstavnicima Ruskih državnih železnica još teku pregovori na ovu temu, pa još nije poznato koje će srpske, a koje ruske firme učestvovati u radovima. Jedan od predloga je da Rusi većim delom daju materijal, a da onda veći deo na izvođenju radova dobiju srpske kompanije. Očekuje se nastavak pregovora u narednih mesec dana, a projektna dokumentacija će biti završena na vreme. Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić i predsednik Ruskih železnica Vladimir Jakunjin potpisali su 15. aprila u Beogradu protokol o realizaciji ruskog kredita od 800 miliona dolara za razvoj infrastrukture.
Od ruskog kredita za obnovu železničke infrastrukture u Srbiji, u vrednosti od 800 miliona dolara biće obnovljene ili izgrađene pruge u dužini od 360 kilometara.
Najveći deo obnove odnosiće se na prugu Beograd-Bar, ali sa predstavnicima Ruskih državnih železnica još teku pregovori na ovu temu, pa još nije poznato koje će srpske, a koje ruske firme učestvovati u radovima.
Jedan od predloga je da Rusi većim delom daju materijal, a da onda veći deo na izvođenju radova dobiju srpske kompanije.
Pomoćnik ministra finansija Zoran Ćirović izjavio je da očekuje nastavak pregovora u narednih mesec dana i da će projektna dokumentacija biti završena na vreme.
Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić i predsednik Ruskih železnica Vladimir Jakunjin potpisali su 15. aprila u Beogradu protokol o realizaciji ruskog kredita od 800 miliona dolara za razvoj infrastrukture.
Projekti od ruskog kredita:
1. Rekonstrukcija železničke pruge Pančevo-Beograd, u dužini od 15 km
2. Izgradnja železničke pruge Valjevo-Loznica, u dužini 68 kilometara;
Pruga će biti elektrificirana, propusna moć 50 pari vozova dnevno. Projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat.
3. Rekonstrukcija tehničke stanice Zemun i izgradnja dve tehničko-putničke stanice: Zemun i Kijevo
4. Rekonstrukcija železničke pruge Beograd–Bar (dužina pruge 455 km)
5. Rekonstrukcija Beogradskog železničkog čvora, uključujući izgradnju železničkog terminala Beograd