Podizanjem poslednjeg segmenta čeličnog elementa završen je most preko Save kod Ade Ciganlije, koji je spojio čukaričku i novobeogradsku obalu. Most na Adi nije samo beogradski, već regionalni most, koji će rešiti problem na najkompleksnijoj saobraćajnoj tački - Beogradu.To je veoma važan momenat za Srbiju, njene građane, kao i čitav region. Srbiji pripada da gradi mostove koji su inženjerski i naučni izazov i to je uloga i misija Srbija i njenih graditelja...
Posle 30 godina, Beograd je dobio novi most. Spojene su čukarička i novobeogradska obala. Most na Adi nije samo beogradski, već regionalni most, koji će rešiti problem na najkompleksnijoj saobraćajnoj tački - Beogradu, rekao predsednik Tadić. To je most za buduće generacije, kaže gradonačelnik Dragan Đilas.
Podizanjem poslednjeg segmenta čeličnog elementa završen je most preko Save kod Ade Ciganlije, koji je spojio čukaričku i novobeogradsku obalu.
Predsednik Srbije Boris Tadić, koji prisustvuje spajanju mosta rekao je da most na Adi nije samo beogradski, već regionalni most, koji će rešiti problem na najkompleksnijoj saobraćajnoj tački - Beogradu.
Tadić je mnogobrojnim novinarima rekao da je to veoma važan momenat za Srbiju, njene građane, kao i čitav region.
"Srbiji pripada da gradi mostove koji su inženjerski i naučni izazov i to je uloga i misija Srbija i njenih graditelja", naveo je Tadić.
Pored predsednika Tadića spajanju mosta prisustvuje i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, koji je rekao da je most na Adi napravljen za generacije koje dolaze i da ne pripada nijednoj vlasti niti partiji već svim građanima Beograda i Srbije.
Đilas je rekao da treba svi da budu ponosni na novi most i na to što je napravljen takav objekat, za koji svi kažu, da je najlepši u Evropi.
Gradonačelnik se zahvalio graditeljima koji su radili na mostu, na minus deset i plus 40 stepeni Celzijusa, po svim vremenskim uslovima, i posebnu zahvalnost izrazaio pokojnom gradonačelniku Beograda Nenadu Bogdanovioću za njegovu viziju u radu koji je imao za izgradnju mosta preko Ade.
Dostignuće u oblasti mostogradnje
Most preko Save svojim urbanističkim, saobraćajnim, ekološkim i estetskim kvalitetima predstavlja najnovija dostignuća u oblasti mostogradnje.
Most će, prvog vikenda nakon zvaničnog otvaranja, biti otvoren za građane koji žele da prošetaju od čukaričke do novobeogradske strane Save.
Prva vozila preći će preko njega 15. decembra, kada će biti završen i deo pristupnih saobraćajnica, a kompletno će biti završen tokom 2013. godine.
Most preko Save omogućiće građanima da sa jedne na drugu stranu reke pređu bez velikih saobraćajnih gužvi i da uštede oko 30 minuta, dok će intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevarom vojvode Mišića biti smanjen za 40 odsto.
Dosadašnje studije pokazale su i da će vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar grada, putnička vozila dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.
Most kod Ade Ciganlije, kao sastavni deo unutrašnjeg magistarlnog prstena, imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze.
Predsednik SANU akademik Nikola Hajdin, inače stručnjak za građevinarstvo je, kada je izgradnja počela, poručio da su priče o skupom mostu bez ikakvog tehničkog osnova i da je to most 21. veka, koji će u konstruktivnom i vizuelnom smislu biti ponos Beograda.
"Most dugačak 969 metara i širok 45 metara, sa pilonom visokim 200 metara, ne može da se izgradi, a da kvadratni metar ne bude oko 2.500 evra", rekao je tada Hajdin.
Sredstva za izgradnju mosta grad je uzeo iz kredita, od Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, na grejs period od tri do pet godina i uz kamatu od dva odsto, dok je drugi deo novca obezbeđen iz domaćih izvora.
Most bez pristupnih saobraćajnica, košta oko 120 miliona evra.
Svetski mediji su most predstavili kao graditeljsko čudo i jedan od najvećih mostova na svetu s jednim pilonom.
O novom beogradskom mostu snimljen je i dokumentarni film, koji je u julu premijerno prikazan na američkom kanalu Diskaveri u okviru nove sezone popularnog serijala "Vrhunsko graditeljstvo".
Jednosatni dokumentarni film snimljen je u Beogradu u decembru 2010. godine, a na Diskaveriju su istakli da je taj most najveći projekat mostogradnje u Evropi i prvi mega projekat u Beogradu posle devedesetih godina prošlog veka.