Srbija je u proteklih pet godina privukla 12 milijardi dolara direktnih stranih investicija, ali za nova ulaganja mora biti nastavljeno poboljšavanje uslova poslovanja. Najveći obim direktnih stranih investicija Srbija je imala u oblasti usluga i prerađivačke industrije. Srbija je drugo po veličini tržište u jugoistočnoj Evropi i među prednostima za strane ulagače su povoljna geografska pozicija i bescarinski režim za tržišta s više od milijardu stanovnika, a moraju biti uloženi dodatni napori za poboljšanje uslova poslovanja na nivou lokalne samouprave. Niš, Čačak, Valjevo, Ruma, Sremska Mitrovica, Zaječar i Stara Pazova kao novi nosioci sertifikata o povoljnom poslovnom okruženju dobiće priliku da u narednih godinu dana na Aerodromu Nikola Tesla promovišu svoje investicione potencijale. Svaka opština predstavila je ono u čemu je najbolja, kazao je on i dodao da je, na primer Valjevo izabralo da reafirmiše šljivu kao simbol ovog kraja i ulaganja u proizvodnju i preradu voća.
Srbija je u proteklih pet godina privukla 12 milijardi dolara direktnih stranih investicija, ali za nova ulaganja mora biti nastavljeno poboljšavanje uslova poslovanja, izjavio pomoćnik ministra za ekonomiju Dejan Radulović.
Najveći obim direktnih stranih investicija Srbija je imala u oblasti usluga i prerađivačke industrije, kazao je Radulović na pokretanju promocije investicija u sedam gradova i opština sa sertifikatima o povoljnom poslovnom okruženju koje izdaje Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj.
On je naglasio da je Srbija drugo po veličini tržište u jugoistočnoj Evropi i među prednostima za strane ulagače su povoljna geografska pozicija i bescarinski režim za tržišta s više od milijardu stanovnika, ali da moraju biti uloženi dodatni napori za poboljšanje uslova poslovanja na nivou lokalne samouprave.
Predsednik Upravnog odbora NALED-a Vladimir Čupić kazao je da će Niš, Čačak, Valjevo, Ruma, Sremska Mitrovica, Zaječar i Stara Pazova kao novi nosioci sertifikata o povoljnom poslovnom okruženju dobiti priliku da u narednih godinu dana na Aerodromu Nikola Tesla promovišu svoje investicione potencijale.
Svaka opština predstavila je ono u čemu je najbolja, kazao je on i dodao da je, na primer Valjevo izabralo da reafirmiše šljivu kao simbol ovog kraja i ulaganja u proizvodnju i preradu voća.
"Verujemo da će ova kampanja skrenuti pažnju domaćoj i stranoj poslovnoj javnosti da u Srbiji postoji veliki neiskorišćeni i možda nedovoljno prepoznat potencijal za razvoj mašinske, metalske, prehrambene, elekronske, IT, automobilske i modne industrije, koji nije u Beogradu, već u opštinama i gradovima širom Srbije", kazao je Čupić.
Direktorka Kancelarije za ekonomski razvoj u Agenciji SAD za međunarodni razvoj u Srbiji Suzan Kutor kazala je da će USAID u saradnji s NALED-om raditi na tome da sertifikat koji potvrđuje da su lokalne samuprave ispunile više od 100 kriterijuma za dobre uslove poslovanja postane međunarodno priznat.