„Sremska gazela” za privredni skok Surčina

Bez autora
Jul 18 2011

Neplodno zemljište između Surčina i Dobanovaca moglo bi do kraja iduće godine, ako se ostvare planovi lokalne samouprave, da postane mamac za ulagače. Do tada bi kroz 1.200 hektara parloga šeste i sedme kategorije trebalo da prođe 20 kilometara „Sremske gazele” – tranzitnog puta čiji će „izvor” biti most u izgradnji koji će spojiti surčinsku i obrenovačku obalu Save. Već je postignut dogovor da se pokrene postupak za prenos prava korišćenja zemljištasa Ministarstva poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivredena grad. Kada se pravo korišćenja prenese, gradska Direkcija za građevinsko zemljište moći će da raspisuje tendere i priziva investitore po sistemu javnog nadmetanja. „Sremska gazela” imaće tri deonice od po sedam kilometara, a posao će olakšati to što je srednja već izgrađena i povezuje sela Bečmen i Progar u surčinskom ataru. U izgradnju srednje deonice investirala je gradska Direkcija za građevinsko zemljište, koja će uložiti i u prvu deonicu. A treću, prema Dobanovcima, izgradiće preduzeće „BD Agro” kroz čiji kompleks će proći ovaj deo saobraćajnice.

„Sremska gazela” za privredni skok SurčinaNeplodno zemljište između Surčina i Dobanovaca moglo bi do kraja iduće godine, ako se ostvare planovi lokalne samouprave, da postane mamac za ulagače.

Do tada bi kroz 1.200 hektara parloga šeste i sedme kategorije trebalo da prođe 20 kilometara „Sremske gazele” – tranzitnog puta čiji će „izvor” biti most u izgradnji koji će spojiti surčinsku i obrenovačku obalu Save. Vojislav Janošević, predsednik opštine Surčin, navodi da je već postignut dogovor da se pokrene postupak za prenos prava korišćenja zemljištasa Ministarstva poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivredena grad.

– Kada se pravo korišćenja prenese, gradska Direkcija za građevinsko zemljište moći će da raspisuje tendere i priziva investitore po sistemu javnog nadmetanja – objašnjava Janošević.

„Sremska gazela” imaće tri deonice od po sedam kilometara, a posao će olakšati to što je srednja već izgrađena i povezuje sela Bečmen i Progar u surčinskom ataru.

– U izgradnju srednje deonice investirala je gradska Direkcija za građevinsko zemljište, koja će uložiti i u prvu deonicu. A treću, prema Dobanovcima, izgradiće preduzeće „BD Agro” kroz čiji kompleks će proći ovaj deo saobraćajnice. Tako ćemo dobiti put kroz polje, koji ne prolazi kroz naseljena mesta, ali će njime za pet minuta moći da se dođe do Aerodroma „Nikola Tesla”, autoputa Beograd – Zagreb ili Obrenovca. U okruženju je i sedam šuma ukupne površine 3.500 hektara, kao i 300 hektara na kojima će biti izgrađeni golf tereni. Za terene je u toku izrada plana detaljne regulacije i očekuje se da leta 2012. bude položen temeljac – iznosi Janošević ključne adute zbog kojih se očekuje priliv ulaganja u najmlađu beogradsku opštinu.

Do jeseni će biti gotov i put od Batajnice do Dobanovaca, pa će ovo potonje naselje sa završetkom „Sremske gazele” postati najvažnije čvorište i raskrsnica svih puteva u Srbiji.

– To će faktički biti treći poluprsten oko Beograda, posle mosta „Gazela” i obrenovačke obilaznice. Prestonica će biti rasterećenija od gužvi. Ko dođe Novosadskim putem na kraj Batajnice moći će da produži do aerodroma, a onda da ide obrenovačkom obilaznicom ili „Sremskom gazelom” u zavisnosti od toga kuda se uputio – objašnjava Janošević.

Korist od kraka koji će voditi prema Obrenovcu imaće i Surčinci.

– Obrenovac je prvo veće naselje blizu Surčina, gde postoji dobra pijaca na koju je subotom večito odlazilo stanovništvo donjeg Srema koje se bavi stočarstvom, a tamo postoji i poljoprivredna škola – objašnjava Janošević i navodi da su i sa druge strane Save podržali ideju o „Sremskoj gazeli”.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik