Suradnja Hrvatske i Bavarske na području prometa i infrastrukture bit će još intenzivnija. Bavarske tvrtke zainteresirane su za povezivanje hrvatskih otoka hidroavionima, dok se Zračna luka Muenchen prijavila za sudjelovanje u nadmetanju za dodjelu koncesije za Zračnu luku Zagreb, a u planu je i projekt suradnje pet sjevernojadranskih luka. Navedeni projekt predviđa da se od druge polovice ove godine teret u kontejnerima iz Ravenne, Trsta, Venecije, Kopra i Rijeke željeznicom prevozi do Villacha koji bi služio kao suha luka, a potom do Bavarske. Sjevernojadranske luke nisu konkurenti, već mogu zajedno nastupati na tržištu. Njihova prednost u odnosu na sjevernoeuropske luke obzirom je u tome da u njih zbog kraćeg puta teret preko Sueskog kanala stiže sedam dana ranije. Kako bi se osigurala bolja povezanost luka sa zaleđem u planu je izgradnja nizinske pruge od Rijeke do Botova na granici s Mađarskom, a za taj projekt tražiće se sredstva iz strukturnih i kohezijskih fondova EU.
Suradnja Hrvatske i Bavarske na području prometa i infrastrukture bit će još intenzivnija, zaključili su nakon današnjeg sastanka hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta i bavarski ministar gospodarstva, infrastrukture, prometa i tehnologije Martin Zeil.
Bavarske tvrtke zainteresirane su za povezivanje hrvatskih otoka hidroavionima, dok se Zračna luka Muenchen prijavila za sudjelovanje u nadmetanju za dodjelu koncesije za Zračnu luku Zagreb, a u planu je i projekt suradnje pet sjevernojadranskih luka, ističe se u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Navedeni projekt predviđa da se od druge polovice ove godine teret u kontejnerima iz Ravenne, Trsta, Venecije, Kopra i Rijeke željeznicom prevozi do Villacha koji bi služio kao suha luka, a potom do Bavarske.
Ministar Kalmeta pozdravio je taj projekt rekavši da sjevernojadranske luke nisu konkurenti, već da mogu zajedno nastupati na tržištu. Istaknuo je njihovu prednost u odnosu na sjevernoeuropske luke obzirom da u njih zbog kraćeg puta teret preko Sueskog kanala stiže sedam dana ranije.
Kako bi se osigurala bolja povezanost luka sa zaleđem u planu je izgradnja nizinske pruge od Rijeke do Botova na granici s Mađarskom, naglasio je Kalmeta dodavši da će se za taj projekt tražiti sredstva iz strukturnih i kohezijskih fondova EU. Istaknuo je i da država provodi veliki investicijski ciklus u izgradnju i modernizaciju infrastrukture u državnim lukama. Na sastanku je podržan i projekt izgradnje višesustavnih lokomotiva koje će zajednički raditi Siemens i TŽV Gredelj, izvijestili su iz Ministarstva.