Testiranje novog ruskog voza na srpskim prugama biće završeno do kraja novembra i njegovo uključivanje u saobraćaj se očekuje krajem godine. Probne vožnje novog dizel-motornog voza iz Rusije za sada se obavljaju prema planu i dosadašnjim rezultatima testiranja tokom probnih vožnji i kvalitetom ove garniture više smo nego zadovoljni.Uključivanje u saobraćaj novih ruskih vozova značajno će unaprediti ponudu i uslugu srpskih železnica u putničkom prevozu. Ta dizel-motorna garnitura je namenjena lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama i prva je od ukupno 12, koliko su srpske železnice ugovorile s kompanijom "Metrovagonmaš" iz Ruske federacije, koje će biti isporučene do kraja 2012. godine.
Testiranje novog ruskog voza na srpskim prugama biće završeno do kraja novembra i njegovo uključivanje u saobraćaj se očekuje krajem godine, izjavio je danas Tanjugu generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković.
- Probne vožnje novog dizel-motornog voza iz Rusije za sada se obavljaju prema planu i dosadašnjim rezultatima testiranja tokom probnih vožnji i kvalitetom ove garniture više smo nego zadovoljni - rekao je Marković.
On je istakao da će uključivanje u saobraćaj novih ruskih vozova značajno unaprediti ponudu i uslugu srpskih železnica u putničkom prevozu. Ta dizel-motorna garnitura je namenjena lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama i prva je od ukupno 12, koliko su srpske železnice ugovorile s kompanijom "Metrovagonmaš" iz Ruske federacije, koje će biti isporučene do kraja 2012. godine.
Marković je ranije izjavio da je s ruskim partnerom pokrenuta inicijativa da 100 miliona dolara iz ruskog kredita, ukupno vrednog oko 800 miliona dolara namenjenog železnici, bude iskorišćeno za nabavku još oko 25 takvih vozova za lokalni i regionalni saobraćaj.
Dizel-motorni vozovi "Metrovagonmaša" imaju "Mercedesov" motor, "Fojtov" menajč, "Knorove" kočnice i druge komponente najpoznatijih proizvođača. Imaju 120 mesta za sedenje, 126 mesta za stajanje, kamere, klimu, sistem za kontrolu, upravljanje i dijagnostiku, toalet, koji je prilagođen i osobama sa posebnim potrebama, a na srpskim prugama će se kretati brzinom do 120 kilometara na sat.
Cena jednog voza iznosi oko 3,4 miliona švajcarskih franaka, a uz vozove će biti isporučeni i rezervni delovi, alat i oprema za održavanje, potrošni materijal i dokumentacija u vrednosti od 2,5 miliona švajcarskih franaka.