Federalna direkcija autocesta u narednom četverogodišnjem periodu planira izgradnju autoceste u ukupnoj dužni od 80 kilometara, a vrijednost investicije procjenjuje se na 1,3 milijarde KM. Strategija razvoja brzih cesta i autocesta je naša razvojna šansa i ona treba omogućiti ravnomjeran privredni, demografski i društveni razvoj na cijeloj teritoriji FBiH. Izgradnja Koridora Vc najznačajniji je projekt strategije. Politiku finansiranja projekata izgradnje brzih cesta i autocesta treba voditi na način koji će najviše odgovarati interesima BiH, njenog privrednog i ukupnog razvoja. Jedan od načina budućeg rješavanja investiranja za energetske projekte može biti i izdavanje korporacijskih obveznica za projekte. Osim toga načini finansiranja i realizacije projekata jesu i krediti međunarodnih finansijskih institucija, pored projekata koje EPBiH finansira samostalno.
Federalna direkcija autocesta u narednom četverogodišnjem periodu planira izgradnju autoceste u ukupnoj dužni od 80 kilometara, a vrijednost investicije procjenjuje se na 1,3 milijarde KM.
Kroz prezentaciju „Izgradnja cestovne infrastrukture – razvojna šansa FBiH“ direktor Federalne direkcije autocesta Erdal Trhulj danas je na međunarodnoj konferenciji Sarajevske berze (SASE) u Sarajevu iznio niz konkretnih primjera i pokazao koliko je urađeno na izgradnji brzih cesta i autocesta, te šta slijedi u narednom periodu.
„Strategija razvoja brzih cesta i autocesta je naša razvojna šansa i ona treba omogućiti ravnomjeran privredni, demografski i društveni razvoj na cijeloj teritoriji FBiH“, istakao je Trhulj napominjući da je izgradnja Koridora Vc najznačajniji projekt strategije.
Politiku finansiranja projekata izgradnje brzih cesta i autocesta, po njegovim riječima, treba voditi na način koji će najviše odgovarati interesima BiH, njenog privrednog i ukupnog razvoja.
Govoreći o energetskim projektima kao generatoru ekonomskog razvoja, generalni direktor Elektroprivrede BiH Amer Jerlagić izjavio je da jedan od načina budućeg rješavanja investiranja za energetske projekte može biti i izdavanje korporacijskih obveznica za projekte.
Osim toga, kako je dodao, načini finansiranja i realizacije projekata jesu i krediti međunarodnih finansijskih institucija, pored projekata koje EPBiH finansira samostalno.
„Mi ćemo za ove projekte (G7 Tuzla, G8 Kakanj, TE Bugojno, TE Banovići) kad je pitanju Elektroprivreda BiH poštovati odluku Vlade FBiH da ćemo za G7 u Tuzli i G8 u Kaknju objavljivati tendere za pretkvalifikaciju odnosno tender za strateško partnerstvo. Naše ostale projekte kad je u pitanju obnovljiva energija znači hidropotencijali, potencijali vjetra i male hidroelektrane želimo razvijati samostalno uz finasiranje vlastitim sredstvima odnosno kreditima međunarodnih finansijskih institucija, a također u obzir dolaze i komercijalni krediti ako budu kvalitetni bez velikih troškova“, izjavio je Jerlagić.
„Naši primarni projekti su u ovom trenutku vrijedni oko 2,20 milijarde eura, a sa svim projektima to je oko 3,5 milijardi eura“, dodao je Jerlagić.
Međunarodna konferenciji Sarajevske berze, danas u Sarajevu, posvećena je kapitalnim investicijama i tržištu kapitala u FBiH.