Grad Beograd zadužiće se kod Evropske banke za obnovu i razvoj za još 60 miliona evra, za nastavak izgradnje mosta preko Ade Ciganlije. Sa poslednjom pozajmicom, ukupan iznos za most preko Ade sa pristupnim saobraćajnicama dostićiće oko 200 miliona evra. Informacija u vezi sa proširenjem već postojećeg kredita za most preko Ade, naćiće se pred odbornicima gradskog parlamenta u ponedeljak, 7. juna. U njenom obrazloženju navodi se da kredit iz 2006. godine od 69,6 miliona evra, nije dovoljan za finansiranje izgradnje mosta, zbog čega ga je potrebno proširiti i obezbediti dodatnih 60 miliona evra. Ovo zaduženje praktično je aneks o proširenju već postojećeg ugovora iz 2006. godine, a novac će se koristiti isključivo za izgradnju mosta. Prema ugovoru, vrednost radova na samom mostu je 118,6 miliona evra i ovim aneksom se obezbeđuju sredstva za njegovu realizaciju. Usvajanje ove informacije praktično će biti poslednja formalnost kako bi se omogućilo potpisivanje ugovora. Novac je već „rezervisan“, a detalji oko otplate i visine kamate uskoro će biti usaglašeni.
Grad Beograd zadužiće se kod Evropske banke za obnovu i razvoj za još 60 miliona evra, za nastavak izgradnje mosta preko Ade Ciganlije.
Sa poslednjom pozajmicom, ukupan iznos za most preko Ade sa pristupnim saobraćajnicama dostićiće oko 200 miliona evra.
Informacija u vezi sa proširenjem već postojećeg kredita za most preko Ade, naćiće se pred odbornicima gradskog parlamenta u ponedeljak, 7. juna.
U njenom obrazloženju navodi se da kredit iz 2006. godine od 69,6 miliona evra, nije dovoljan za finansiranje izgradnje mosta, zbog čega ga je potrebno proširiti i obezbediti dodatnih 60 miliona evra.
“Ovo zaduženje praktično je aneks o proširenju već postojećeg ugovora iz 2006. godine, a novac će se koristiti isključivo za izgradnju mosta. Prema ugovoru, vrednost radova na samom mostu je 118,6 miliona evra i ovim aneksom se obezbeđuju sredstva za njegovu realizaciju”, kažu u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, gde ne očekuju da će biti novih zaduženja.
Usvajanje ove informacije praktično će biti poslednja formalnost kako bi se omogućilo potpisivanje ugovora. Novac je već „rezervisan“, a detalji oko otplate i visine kamate uskoro će biti usaglašeni.
Cena izgradnje mosta preko Ade Ciganlije u velikoj meri se promenila od 2006. godine, kada je potpisan ugovor o kreditiranju.
Tada su procene bile da će ceo projekat, uključujući i pristupne saobraćajnice, koštati oko 161 milion evra (most oko 85 miliona, pristupne saobraćajnice oko 65, ostali troškovi oko 11 miliona evra).
Inače je planirano da deo novca, odnosno 69,6 miliona evra, bude obezbeđen iz kredita EBRD. Ova banka dala je i donaciju od 600.000 evra, sa tri miliona pomogla je Evropska agencija za rekonstrukciju, dok bi preostali iznos od 87,9 miliona evra Grad izdvojio iz svog budžeta.
U međuvremenu je održan tender za izvođača radova a kao najbolja izabrana je ponuda od 118, 6 miliona evra, koliko je procenjeno da će koštati samo izgradnja mosta, bez prilaznih puteva.
Gradski čelnici tada su govorili da je uzrok poskupljenja u odnosu na prvobitne procene povećanje cene čelika na svetskom tržištu za više od 50 odsto.
Izgradnja mosta konačno počinje u decembru 2008. godine, ali je već tada bilo jasno da, zbog početka svetske ekonomske krize i manjih prihoda, Grad neće moći da učestvuje u finasiranju ovog projekta.
To se pokazalo već 2009. godine kada je Grad, zbog loše ekonomske situacije i slabijeg „punjenja“ budžeta, 70 miliona evra za izgradnju pristupnih saobraćajnica obezbedio iz kredita Evropske investicione banke (EIB).
Njime će se finansirati izgradnja nove saobraćajnice od oko tri kilometra u Novom Beogradu, od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije, u okviru koje će biti izgrađeno i šest raskrsnica.
Na Čukaričkoj strani mosta gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.
Petlja „Hipodrom“ takođe je bitan deo kompletne saobraćajnice koja uključuje i most, a njena izgradnja finansira se iz gradskog budžeta sa dve milijarde dinara.