Najveći hrvatski proizvođač piva fokusiran je u svojim ulaganjima u novu tehnologiju i logističke kapacitete uz povećanje energetske učinkovitosti
Zagrebačka pivovara je u proteklih godinu dana imala dvije velike investicije: finalizacija ulaganja u vrijednosti od gotovo 18 milijuna kuna (2,6 milijuna eura) u logistički, distributivni i komercijalni centar u Zaprešiću te 64 milijuna kuna (8,5 milijuna eura) vrijedno ulaganje u tehnološki naprednu liniju za punjenje i pakiranje limenki kojom su u zagrebačkom proizvodnom pogonu u potpunosti zadovoljili stalni rast potražnje tržišta za pivom u limenci, dodatno povećali održivost kompanije, konkurentnost domaće proizvodnje te potrošačima ponudili nove formate i multipakiranja limenki.
Kako ističu u svojem drugom po redu izvješću o održivosti, ove investicije su dokaz da Zagrebačka pivovara kontinuirano ulaže u projekte koji imaju utjecaj na povećanje energetske učinkovitosti u proizvodnji što se očituje kroz smanjenje potrošnje vode, električne i toplinske energije. Naime, navode, novom linijom za limenke ušteđeno je više od 9 tisuća m3 vode, više od 350 tisuća kWh struje i gotovo 9 milijuna MJ toplinske energije (pare). Za bolje razumijevanje navedenih brojki – radi se o količini vode s kojom je moguće napuniti skoro četiri prosječna olimpijska bazena te električnoj energiji koju u jednoj godini u prosjeku potroši više od 100 hrvatskih kućanstava.
Kompanija je u 2022. nastavila i uspješnu suradnju s lokalnom zajednicom te uvećala udio lokalnih dobavljača na 74,7 posto u ukupnoj vrijednosti nabave, što je povećanje od 3,1 posto u odnosu na 2021. Osim toga, povećala je i količinu termoliziranog kvasca u tropu te time smanjila opterećenje otpadnih voda fosforom.
Alina Ružić, članica Uprave Zagrebačke pivovare i direktorica za pravne i korporativne poslove, istakla je da su zahvaljujući stalnim inovacijama i svakodnevnom angažmanu zaposlenika uspjeli unutar grupacije Molson Coors Beverage Company (MCBC), vlasnika Zagrebačke pivovare, postići globalno najbolje rezultate u potrošnji energije, gubicima piva i efikasnosti linija povratnih boca i drugi najbolji rezultat u potrošnji vode. “Voda i energija dva su najvažnija resursa u proizvodnji piva za koje Zagrebačka pivovara kontinuirano pronalazi načine za njihovo smanjenje i održivu uporabu energenata. U narednom razdoblju svakako planiramo pojačati fokus na okolišne teme, osobito u povećanju udjela energije iz obnovljivih izvora te smanjenju emisije CO2. Već idemo u dobrom smjeru jer je Zagrebačkoj pivovari u 2022. isporučeno 12.900 MWh električne energije 100 posto iz obnovljivih izvora, a u proizvodnom je procesu upotrijebljeno 15,5 posto manje PET ambalažnog materijala. Za kraj ne smijemo zaboraviti da nam je 2022. bila slavljenička. Kroz brojna druženja s našim potrošačima pokazali smo kako je Ožujsko pivo tijekom proteklih 130 godina u hrvatskom društvu postalo više od piva“, izjavila je Alina Ružić