Izgradnjom poslednjeg, 39. segmenta stuba nosača novog mosta preko Save, betonska konstrukcija budućeg gradskog arhitektonskog obeležja u obliku džinovske „igle” dosegla je 175. metar. Pilon će, po završetku izgradnje, biti visok čak 200 metara, ali će poslednjih 25 metara biti napravljeno od čelika, isključivo u estetske svrhe. Završetkom zidanja betonskog dela stuba okončana je jedna od najvažnijih faza u izgradnji nove saobraćajnice. Pre tačno godinu dana, inženjeri su obećali da će do kraja 2010. biti završen betonski pilon. Posao su obavili i pre roka. Vremenski uslovi idu na ruku i do kraja sledeće godine završiće ovaj projekat. Prvi čovek prestonice istakao je i da su započeti pripremni radovi za izgradnju prilazne petlje u Radničkoj ulici. Pristupna raskrsnica „Careva ćuprija” biće završena i otvorena za saobraćaj u toku sledeće nedelje.
Izgradnjom poslednjeg, 39. segmenta stuba nosača novog mosta preko Save, betonska konstrukcija budućeg gradskog arhitektonskog obeležja u obliku džinovske „igle” dosegla je 175. metar.
Pilon će, po završetku izgradnje, biti visok čak 200 metara, ali će poslednjih 25 metara biti napravljeno od čelika, isključivo u estetske svrhe. Završetkom zidanja betonskog dela stuba okončana je jedna od najvažnijih faza u izgradnji nove saobraćajnice koju su juče obišli Dragan Đilas, gradonačelnik, Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada, Aleksandar Bijelić, gradski menadžer, i Dejan Vasović, prestonički arhitekta.
– Pre tačno godinu dana, inženjeri su nam obećali da će do kraja 2010. biti završen betonski pilon. Uverili smo se da su posao obavili i pre roka. Vremenski uslovi idu nam naruku i nadam se da ćemo do kraja sledeće godine završiti ovaj projekat – rekao je Đilas.
Prvi čovek prestonice istakao je i da su započeti pripremni radovi za izgradnju prilazne petlje u Radničkoj ulici. Pristupna raskrsnica „Careva ćuprija” biće završena i otvorena za saobraćaj u toku sledeće nedelje.
– Ovim mostom moći ćemo da se ponosimo u Evropi, ali najvažnije je to što će se zahvaljujući njemu smanjiti gužve na ostalim mostovima. Na prvom mestu su njegova efikasnost i praktičnost, a na drugom lepota i impresivnost saobraćajnice – rekao je gradonačelnik.
Od 1. decembra 2008. godine iznad Save se „proteglo” više od 400 metara kolovozne konstrukcije, od toga 200 metara iznad Čukaričkog rukavca, u zadnjem rasponu mosta. Glavni raspon, od Ade Ciganlije do Novog Beograda, gradi se sa obe strane reke, a do pilona prema Maloj adi montirano je sedam od 24 segmenta konstrukcije. Most će po izgradnji biti dugačak 969 metara, a šest kolovoznih traka, dva šinska koloseka i isto toliko pešačko-biciklističkih staza prostiraće se na 45 metara širine.
– Ovo nije uspeh samo za nas koji vodimo grad, već za sve. Opozicija nas je kritikovala, ponekad i bez ikakve argumentacije, ali danas pozivam da svi zajedno do kraja podržimo ovaj projekat jer on jeste zajednički i na ponos svih – kazao je Aleksandar Antić.
Paralelno sa izgradnjom u visinu i širinu, konstrukcija se sa pilonom povezuje kosim kablovima koji mostu pored nosivosti daju prepoznatljiv izgled i siluetu. Do sada je glavni raspon zakačeno sedam pari kablova, koji se na stub nosač kače od od 105. metra naviše. U pilon će do vrha biti usidreno 20 pari kablova dopremljenih iz Japana.
Most na Savi predstavljaće najvažniji segment interne gradske saobraćajnice Unutrašnji magistralni poluprsten koja će počinjati od raskrsnice „Careva ćuprija”, a vodiće preko petlje „Radnička”, mosta, petlje „Jurija Gagarina” i budućeg novobeogradskog bulevara od bivšeg „buvljaka” do Tošinog bunara.