Do sada je završeno više od 80 odsto mosta kod Beške na Dunavu, dugom 2.250 metara, koji je jedan od najvećih građevinskih poduhvata na Koridoru 10. Od saobraćaja kao delatnosti, u Srbiji živi oko 700.000 do 800.000 ljudi, a na izgradnji saobraćajne infrastrukture trenutno radi oko 80.000 ljudi u 56 preduzeća, od čega neposredno živi oko 200.000 građana. Pod zaposlenima u saobraćaju se misli na radnike na železnici, u avio i rečnom saobraćaju, kao i drumskom teretnom i putničkom prevozu i u rudnicima. Ove godine u planu je izgradnja oko 180 kilometara auto puta na Koridoru 10 od Subotice, preko Novog Sada, Beograda, Niša do Dimitrovgrada i ka Vranju, a rokovi za izgradnju su vrlo tesni. Bez obzira što ima problema u ispunjenju nekih rokova, oni se premošćavaju i radovi se izvode punim intenzitetom, a 2011. će biti godina izgradnje u Srbiji.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas da je do sada završeno više od 80 odsto mosta kod Beške na Dunavu, dugom 2.250 metara, koji je jedan od najvećih građevinskih poduhvata na Koridoru 10.
Od saobraćaja kao delatnosti, u Srbiji živi oko 700.000 do 800.000 ljudi, a na izgradnji saobraćajne infrastrukture trenutno radi oko 80.000 ljudi u 56 preduzeća, od čega neposredno živi oko 200.000 građana, naveo je Mrkonjić.
On je precizirao da pod zaposlenima u saobraćaju misli na radnike na železnici, u avio i rečnom saobraćaju, kao i drumskom teretnom i putničkom prevozu i u rudnicima.
Prilikom obilaska mosta kod Beške, najvećeg gradilišta u Evropi, bez obzira što je praznik Dan državnosti Srbije, Mrkonjić je u razgovoru pohvalio radnike koji izvode radove po zacrtanoj dinamici, bez zastoja i bez obzira na niske temperature.
Mrkonjić je podsetio da je ove godine u planu izgradnja oko 180 kilometara auto puta na Koridoru 10 od Subotice, preko Novog Sada, Beograda, Niša do Dimitrovgrada i ka Vranju i naglasio da su rokovi za izgradnju vrlo tesni.
Bez obzira što ima problema u ispunjenju nekih rokova, oni se premošćavaju i radovi se izvode punim intenzitetom, kazao je Mrkonjić i ukazao da će 2011. biti godina izgradnje u Srbiji.
Specijalni savetnik ministra za infrastrukturu Dejan Kovačević rekao je da je most kod Beške u fazi izgradnje glavne konstrukcije, oko 50 metara iznad Dunava i to je tehnološki najsloženiji posao, jer se radi konzolnim sistemom slobodne montaže.
U izvođenju tih radova velika su opterećenja od betona, jer će, ilustracije radi, opterećenje nosećih stubova posle spajanja biti oko 10.000 tona, što je težina čelične konstrukcije na Pančevačkom mostu, rekao je Kovačević i dodao da se u izgradnji mora voditi računa o kvalitetu materijala i sprovoditi svakodnevna kontrola i upoređenje podataka iz projekta i sa terena.
Na samom mostu se obavljaju završni radovi na pešačkim stazama, pripremi za podizanje ograda, hidroizolaciji podloge i pripremnim radovima za asfaltiranje kolovoza na mostu.