Žeželjev most kao nekad

Bez autora
Dec 02 2010

Gradnja novog mosta na Dunavu, na mestu na kojem je do 1999. godine stajao popularni Žeželjev most, sve je izvesnija. Novac za izgradnju je obezbeđen kreditima, a obnova nekadašnjeg i budućeg simbola Novog Sada biće, kako se planira, okončana do kraja 2012. Vizuelno, novi Žeželjev most će praktično biti replika starog, izgrađenog 1961. godine. Razlika je jedino u tome što će po dva elegantna luka na njegovim obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada biti od čelika i što će, pod vrlo blagim uglom, biti nagnuti jedan prema drugom. Pored železničkih šina i kolovoznih traka za drumski saobraćaj, novi most će na ukupnoj širini od 25 metara imati i pešačko- biciklističke staze. Po njegovom završetku privremeni drumsko-železnički most, izgrađen u neporednoj blizini 2000. godine, biće uklonjen.

Žeželjev most kao nekadGradnja novog mosta na Dunavu, na mestu na kojem je do 1999. godine stajao popularni Žeželjev most, sve je izvesnija. Novac za izgradnju je obezbeđen kreditima, a obnova nekadašnjeg i budućeg simbola Novog Sada biće, kako se planira, okončana do kraja 2012.

Vizuelno, novi Žeželjev most će praktično biti replika starog, izgrađenog 1961. godine. Razlika je jedino u tome što će po dva elegantna luka na njegovim obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada biti od čelika i što će, pod vrlo blagim uglom, biti nagnuti jedan prema drugom.

Pored železničkih šina i kolovoznih traka za drumski saobraćaj, novi most će na ukupnoj širini od 25 metara imati i pešačko- biciklističke staze. Po njegovom završetku privremeni drumsko-železnički most, izgrađen u neporednoj blizini 2000. godine, biće uklonjen.

Idejni projekat novog Žeželjevog mosta uradilo je Preduzeće za inženjering italijanskih železnica „Italfer“.
 
Stari Žeželjev most nazvan po svom projektantu Milanu Žeželju NATO bombarderi dokrajčili su 25. aprila 1999. godine. Prethodno su ga gađali i pogađali danima, jedva uspevši da ga najzad i sruše. Njegovi betonski lukovi često su služili kao staza za egzibicioniste u automobilima ili na motociklima. Preko mosta su išli međunarodna pruga ka Subotici i tranzitni put.
 
Novi most će biti dug 470 metara i, kao i njegov prethodnik na kojeg će neobično da liči, služiće i za železnički i za drumski saobraćaj.
 
Tender za gradnju mosta bio je otvoren do 3. novembra. Ponuđači na osnovu tenderskih uslova moraju da obezbede garanciju od milion evra i garanciju za dobro izvršenje posla od 10 odsto od iznosa ugovora.
 
Narednih nedelja tim povodom treba da budu održani sastanci predstavnika Evropske komisije, Ministarstva za infrastrukturu, vojvođanskog Fonda za kapitalna ulaganja i grada Novog Sada.
 
- Realno je da postupak izbora obično traje nekoliko meseci, pa je realno da to bude urađeno do kraja godine. Rok za gradnju je dve godine - kaže za naš list Janko Kovljanić iz „Železnica Srbije“, koje bi tokom gradnje trebalo da zastupaju investitora, Vladu Srbije.
 
Ova izgradnja čija važnost je izuzetno velika pre svega za železnički koridor 10, koštaće oko 60 miliona evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik