Promocija etno proizvoda važan deo turističke ponude Srbije

Bez autora
Nov 26 2013

Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u Vladi Republike Srbije Dragan Glamočić otvorio je danas na Beogradskom sajmu 8. sajam etno hrane i pića, koji je okupio 320 izlagača sa 1.500 proizvoda. Glamočić je tom prilikom rekao da je to najveća smotra tradicionalnih proizvoda namenjenih tržištu Srbije i jugoistočne Evrope, uz ocenu da ta manifestacija čuva ono što nas čini posebnim, a to su tradicija i kulturni identitet.U poslednjih nekoliko godina beleži se rast tražnje za tradicionalnim proizvodima, što je trend koji Srbija, koja je kolaž klimatskih i geografskih različitosti, sa bogatom kulturom i tradicijom, može da iskoristi.

Promocija etno proizvoda važan deo turističke ponude SrbijeMinistar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u Vladi Republike Srbije Dragan Glamočić otvorio je danas na Beogradskom sajmu 8. sajam etno hrane i pića, koji je okupio 320 izlagača sa 1.500 proizvoda.

Glamočić je tom prilikom rekao da je to najveća smotra tradicionalnih proizvoda namenjenih tržištu Srbije i jugoistočne Evrope, uz ocenu da ta manifestacija čuva ono što nas čini posebnim, a to su tradicija i kulturni identitet.

On je ukazao na to da se u poslednjih nekoliko godina beleži rast tražnje za tradicionalnim proizvodima, što je trend koji Srbija, koja je kolaž klimatskih i geografskih različitosti, sa bogatom kulturom i tradicijom, može da iskoristi.

Ministar je istakao da ovi proizvodi mogu da pomognu razvoju turizma i unapređenju izvoznog potencijala, i podsetio na to da je Srbija do sada zaštitila više od 30 poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda sa nekom od oznaka geografskog porekla.

Prema njegovim rečima, resorno ministarstvo je, u cilju bolje prepoznatljivosti proizvoda sa geografskim poreklom, definisalo sistem označavanja na osnovu kojeg će svaki proizvod biti označen kontrolnom markicom, kao garantom određenog područja i specifičnog kvaliteta.

On je izrazio uverenje da će tokom trajanja Sajma etno hrane i pića biti ostvarena nova poslovna partnerstva u cilju bolje promocije tih proizvoda.

Tokom najveće smotre prozvođača tradicionalnih proizvoda, koja se održava od 26. do 29. novembra, promovisaće se prvorazredni tržišni i izvozni artikli kao bitan element turističke ponude Srbije.

Istovremeno, biće predstavljeni i tradicionalni načini pripremanja hrane, kao dela kulturnog identiteta našeg naroda.

Ovaj sajam okuplja brojne proizvođače tradicionalnih proizvoda na pojedinačnim i zbirnim štandovima regionalnih privrednih komora, zadružnih saveza i gradskih i opštinskih uprava, a njegov pokrovitelj je Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik