U Srbiji postoji pet aerodroma koji bi mogli biti brzo pretvoreni u međunarodne, ukoliko za to bude interesa. To su Batajnica, Lađevci, Ponikve, Bor i Vršac. Od tih pet aerodroma tri su vojna - Batajnica, Lađevci i Ponikve, dok su ostala dva civilna - Bor i Vršac.Srbija ima dva međunarodna aerodroma - "Nikola Tesla" u Beogradu i niški aerodrom. Master planom razvoja infrastrukture Srbija je definisala da, pored postojanja međunarodnih aerodroma, pet bude u sekundarnoj grupi, odnosno drugoj kategoriji...
U Srbiji postoji pet aerodroma koji bi mogli biti brzo pretvoreni u međunarodne, ukoliko za to bude interesa. To su Batajnica, Lađevci, Ponikve, Bor i Vršac.
Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Srbije Miodrag Miljković kaže da su od tih pet aerodroma tri vojna - Batajnica, Lađevci i Ponikve, dok su ostala dva civilna - Bor i Vršac.
Srbija ima dva međunarodna aerodroma - "Nikola Tesla" u Beogradu i niški aerodrom. Master planom razvoja infrastrukture Srbija je definisala da, pored postojanja međunarodnih aerodroma, pet bude u sekundarnoj grupi, odnosno drugoj kategoriji, podsetio je državni sekretar za vazdušni saobraćaj.
Reč je o aerodromima koji u trenucima kada se pojavi nekakav interes, mogu brzo biti pretvoreni u međunarodne, jer imaju uslove za to i ta sekundarna mreža može biti prevedena u prvu jednostavnim investicionim projektima, objasnio je Miljković.
On je podsetio da je vlada pre nekoliko sedmica donela zaključak o usvajanju investicionog programa za prevođenje aerodroma Lađevci, koji se sada zove aerodrom Morava, iz civilnog u mešoviti aerodrom.
Miljković je rekao da bi bilo dobro ukoliko bi naredne godine bio ostvaren civilni let velikog putničkog aviona sa aerodroma u Lađevcima.
Prema njegovim rečima, potrebno je oko 200 miliona evra da bi avioni mogli da sleću i poleću sa aerodroma Lađevci u toku 2011. godine, jer se očekuje proces investicije, izgradnje zgrada, pratećih službi, proširivanja pisti. Sve te investicije sprovode se kroz investicioni program, nacionalni investicioni plan i Ministarstvo odbrane, rekao je Miljković.
Svaka investicija u putnu infrastrukturu je isplativa, jer sama infrastruktura za sobom povlači čitav niz drugih razvojnih delova, pre svega, mogućnosti za komunikaciju, za lakše poletanje i sletanje gradjana i za strane direktne investicije i za lokalni ekonomski razvoj, rekao je Miljković.
On je naveo da se Lađevcima, osim vazdušnog, istovremeno razvija i drumski saobraćaj, jer će tu, recimo, proći i autoput Preljina - Pojate, Koridor 10. Prema njegovim rečima - kada će Srbija imati još pet međunarodnih aerodroma zavisi od potreba lokalne zajednice, a na državi je da stvori mogućnosti za to.
U ovom trenutku otvorila se mogućnost u Lađevcima, zbog toga što je u okolini nekoliko interesantnih turističkih destinacija kao što su Kopaonik, Vrnjačka Banja, Mataruška Banja, rekao je Miljković.