Crna Gora ima ogromne mogućnosti da brendira turističku destinaciju i to je najvrednije i najdugoročnije što bi mogla da promoviše u regionu i svijetu. Crna Gora ima dosta mogućnosti za brendiranje, posebno kada govorimo o mogućnostima destinacijskog brendiranja bilo da su na sjeveru ili na jugu, jer je to samo podneblje dalo. Brendiranje cjelokupnog turizma i gradova pojedinačno, ima mnogo veće efekte u odnosu na sam proizvod, jer se na taj način država čini atraktivnom za investitore. Upravo je značajno da projekat, koji se tiče kreiranja kolektivnog žiga Dobro iz Crne Gore, ostane sa svojim osobenim indentitetom, prepoznatljivošću i povjerenjem koje će da gradi kod svih potencijalnih korisnika. Projekat je ozbiljno postavljen i sa akcentom na brend kvaliteta i geografske lokacije koji je u svijetu veoma prepoznatljiv.
Crna Gora ima ogromne mogućnosti da brendira turističku destinaciju i to je najvrednije i najdugoročnije što bi mogla da promoviše u regionu i svijetu, ocijenio je profesor sa beogradskog Univerziteta, Branko Rakita.
»Crna Gora ima dosta mogućnosti za brendiranje, posebno kada govorimo o mogućnostima destinacijskog brendiranja bilo da su na sjeveru ili na jugu, jer je to samo podneblje dalo«, rekao Rakita na seminaru Brend menadžment, koji je organizovala Privredna komora Crne Gore.
Prema njegovim riječima, brendiranje cjelokupnog turizma i gradova pojedinačno, ima mnogo veće efekte u odnosu na sam proizvod, jer se na taj način država čini atraktivnom za investitore.
Rakita je projekat PKCG-a, koji se tiče kreiranja kolektivnog žiga Dobro iz Crne Gore, ocijenio kao značajan. »Upravo je značajno da taj projekat ostane sa svojim osobenim indentitetom, prepoznatljivošću i povjerenjem koje će da gradi kod svih potencijalnih korisnika«, kazao je Rakita.
On smatra da je projekat ozbiljno postavljen i sa akcentom na brend kvaliteta i geografske lokacije koji je, kako je dodao, u svijetu veoma prepoznatljiv.
Rakita je saopštio da Crna Gora ima šanse da postane izvozna platforma, koja je privlačna ne samo za lokalne brendove već i za globalne.
Jedan od problema brendiranja, prema mišljenju Rakite, je što kod privrednika i poslovnih organizacija postoji nedostatak ulaganja u nematerijalne vrijednosti, među kojima je brendiranje i istraživanje tržišta najznačajnije.
Rakita smatra da se kvalitet nekog proizvoda i uspješnost brenda ogleda u zadovoljstvu potrošača.
Potpredsjednik PKCG-a, Liljana Filipović, kazala je da je projekat Dobro iz Crne Gore u ovoj godini bio fokusiran na domaće tržište i na motivisnaju firmi koje posjeduju kvalitet da apliciraju za dodjelu znaka, ali da će u narednoj raditi više na promociji na stranim tržištima.
»Već imamo neke nove kompanije koje apliciraju za znak Dobro iz Crne Gore, ali će njihova imena biti saopštena kada Savjet projekta donese konačnu odluku«, zaključila je Filipović.