Bruto vrijednost oglašavanja u Sloveniji lani porasla 4%

Bez autora
Feb 21 2024

Bruto vrijednost oglašavanja u Sloveniji porasla je za četiri posto u odnosu na prethodnu godinu na 1,3 milijarde eura, pokazalo je istraživanje Mediane IBO, koje sažima Marketing Magazin.

Oglašavačkim kolačem i dalje snažno dominira televizija s 85% udjela.

Nakon televizije slijede tiskani mediji s pet posto, dok slovenski digitalni mediji, vanjsko oglašavanje i radio imaju po tri posto. Međutim, u analizu nisu uključeni svi digitalni mediji i sve radijske postaje.

Među praćenim televizijskim programima, po bruto vrijednosti oglašavanja, na vrhu je Pop TV, a slijede Planet TV, Kanal A i Prvi program Televizije Slovenije. Kino, u vlasništvu medijske kuće Pro Plus, zaokružuje popis pet najjačih reklamnih televizijskih programa.

Ukupna bruto vrijednost oglašavanja u tiskanim medijima iznosi 71 milijun eura odn 66 milijuna eura bez internog oglašavanja, što je isti iznos kao i 2022. Nakon tri godine zaustavljen je trend pada bruto vrijednosti oglašavanja.

No, još uvijek nema točne brojke o tome koliki se postotak oglašivačkog novca izdvaja za digitalne medije, čak ni u bruto vrijednosti. Mediana prikuplja podatke o oglašavanju na internetu, no u istraživanje su uključene samo domaće stranice, ali ne i stranice poput Googlea, Facebooka, Gmaila, YouTubea, gdje je obujam oglašavanja najveći.

Među mjerenim portalima 24ur.com, siol.net, žurnal24.si, delo.si, bolha.com, finance.si, rtvslo.si, vecer.com i metropolitan.si; potonji ima i najveći rast bruto vrijednosti oglašavanja.

Među najslušanijim radijskim postajama na nacionalnoj razini su Radio 1, Radio Aktual, Radio Antena, Radio Centar, Radio Prvi i Val 202. Bruto vrijednost oglašavanja na ovih šest postaja iznosi nešto manje od 39 milijuna eura, što je tri posto više nego godinu prije.

Ukupna bruto vrijednost oglašavanja na vanjskim površinama iznosi gotovo 45 milijuna eura, što je dobru desetinu više nego godinu prije.

Mediana IBO istraživanje temelji se na svim snimljenim oglasima i cijenama iz službenih cjenika, isključujući popuste, posebne uvjete kupnje na temelju dosegnute publike ili besplatne oglase.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik