Direktori Fejsbuka i Gugla upetljani u manipulaciju reklamnim tržištem

Bez autora
Jan 18 2022

Koalicija država, na čelu sa javnim tužiocem države Teksas, Kenom Pakstonom, 2020. godine je podnela antimonopolsku tužbu protiv kompanije Gugl, zbog nelegalnog sporazuma sa kompanijom Fejsbuk.

Prema prvoj verziji tužbe, Gugl je “obmanuo izdavače i oglašivače u pogledu cene i procesa reklamnih aukcija”. Skorašnji dokumenti u vezi sa slučajem, referiraju na upoznatost direktora Gugla i Fejsbuka sa sporazumom i zloupotrebu moći radi upravljanja tržištem digitalnog oglašavanja.

Veliki strateški potez

Sundar Pičai, generalni direktor kompanije Gugla, 2018. godine je odobrio potpisivanje sporazuma sa kompanijom Fejsbuk, pod kodnim imenom “Jedi Blue”. Navodno zakulisni ugovor između 2 kompanije, garantovao je da će Fejsbuk i licitirati i pobediti u fiksnom procentu aukcija.

Prema rečima javnog tužioca, cilj pomenutog sporazuma jeste da “ubije” reklamni alat koji je postajao sve popularniji među izdavačima, a koji je podržavao Fejsbuk. Sporazum između dve kompanije predstavlja svojevrsni strateški potez Gugla, kojem je na reklamnom tržištu Fejsbuk predstavljao konkurentsku prijetnju. Da bi podstakao Fejsbuku da napusti alternativni reklamni alat, Gugl mu je dao prednost u oglasnim aukcijama, putem sosptvene Gugl tehnologije.

Preciznije, dao mu je “informacije, brzinu i druge prednosti” na aukcijama. Na ovaj je način, prema tužiocima, kompanija Gugl zloupotrebila moć nad ekosistemom oglasnog prostora, piše Pcpress.rs.

Uslove sporazuma potpisali su Pichai i Šeril Sendberg, glavna operativnina direktorka Meta Platforms Inc, koja je Zakerbergu predstavila potez kao strateški dobru odluku. Google je tužbu kolacije država ocenio kao “pravno neosnovanu i punu netačnosti”.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik