EU izglasala predloge za bolju kontrolu oglašavanja

Bez autora
Nov 30 2021

Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Evropskog parlamenta prošle nedelje je izglasao Akt o digitalnim tržištima. Što je najvažnije, usvojeni su i predlozi o boljoj kontroli oglašavanja na internetu i transparentnom poslovanju najvećih internet trgovaca.

Sigurno se svakom desilo da jednom pogleda neki oglas na internetu i onda ga on prati stalno, koju god stranicu da posećuje.

Čak 98,5 odsto prihoda „Fejsbuka” i 83 procenta prihoda „Gugla” ostvaruje se oglašavanjem. Građani često nisu svesni koliko velike onlajn kompanije profitiraju na našim podacima, raspoloženju, zdravstvenom stanju, interesima i slično. Da nas neko tako prati na ulici, bilo bi zabranjeno, ali na internetu je sve dozvoljeno – izjavila je Biljana Borzan iz ovog odbora.

Ona je objasnila da ovaj predlog zabranjuje i praćenje maloletnika na internetu u svrhu oglašavanja, a odraslima omogućuje lakšu zaštitu i kontrolu, piše Politika.

Ovakvo rešenje, kojem se okreće evropsko tržište, poklopilo se sa aktivnostima „Epla”, koji je nedavno omogućio svojim korisnicima da isključe praćenje za neke aplikacije, a koliko je to bilo interesantno korisnicima, pokazuje podatak da je 97 odsto iskoristilo tu mogućnost.

– Ovaj predlog donosi veću transparentnost u slučaju velikih platformi poput „Gugla” i „Fejsbuka”, kojima je zabranjeno da posebno ističu svoje sadržaje. To je posebno važno posle presude protiv „Gugla” u vrednosti od 2,42 milijarde evra jer je pružao veću vidljivost svojim uslugama u pretraživaču. Ovim predlogom Evropska unija ide direktno protiv samovolje digitalnih giganata, i to u cilju zaštite potrošača – objašnjava Borzanova.

Inače, da podsetimo, Akt o digitalnim uslugama, kao osnovni dokument regulisanja ovih prava na tržištu EU, donet je još u decembru prošle godine. Njime se uređuje odgovornost pružalaca digitalnih usluga koji su posrednici između potrošača i robe, usluga i sadržaja.

Cilj donošenja ovih propisa je bolja zaštita potrošača i stvaranje pravednijeg digitalnog tržišta. Pravila se primenjuju na nivou cele Evropske unije, a za godinu dana preduzeto je dosta na suzbijanju nezakonitog sadržaja, a doneta su i nova pravila o sledljivosti poslovnih korisnika na stranicama koje se bave kupoprodajom kako bi se lakše otkrivali prodavci nezakonite robe.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik