Na kraju godine svi svodimo privatne i poslovne račune, sumiramo da li smo dovoljno radili, bili dobri i da li smo zaradili za novogodišnje poklone? Ako se pitate kakve veze imaju SEO optimizacija i Nova godina, odgovor je da se mnoge stvari menjaju iz godine u godinu, ono što je za sad još uvek sigurno jeste da kvalitetan SEO i dalje čini čuda za mnoge biznis niše.
Iz perspektive digitalnog marketinga, SEO pruža jasnu i stabilnu nadu u poslovnu budućnost, a to znači i stabilnost za mnoge privatne i pojedinačne vizije.
Zašto se sumnja u SEO?
Svidelo se to nama ili ne, činjenica jeste da je Corona virus pomogao online tržištu i ubrzao procese digitalizacije, ali i ono najvažnije - povećao svesnost o moći i značaju online poslovanja.
Veliko je pitanje da li se na sve haotičnijem digitalnom tržištu može lako naći idealno rešenje baš za svaki biznis i da li je ta svesnost za mnoge zapravo „magareća usluga“.
Sporadično se, unazad nekoliko godina govori o (ne)relevantnosti SEO optimizacije za poslovni uspeh. Sumnja se u moć vešto oragnaizovanog i dobro osmišljnog marketinškog mehanizma koji radi posao, odnosno – cilja prave kupce, donosi profit i ono najvažnije – inspiriše kupce da se redovno vraćaju i oduševljeno dovode svoje prijatelje.
Za nekoga ko se tek upoznaje sa digitalnim marketingom, SEO se može učiniti jednostavnim i lako sprovodljivim u praksi, međutim, usudićemo se reći: to je daleko od istine.
Svi marketari su čuli za SEO optimizaciju, ali da li baš svi znaju da kvalitetno primenjuju SEO?
Velika i za većinu teško svarljiva istina je da mnogi, ipak, ne shvataju SEO ili nemaju dovoljno iskustva i prakse da bi mogli predvidjeti u kom pravcu će se određena priča razvijati i šta bi bio najbolji potez za određeni biznis u nekom trenutku.
Tu situacija postaje dodatno komplikovana jer su, skoro pa preko noći odjednom svi otvorili web shop, zakupili sve moćne medije za reklame i kao da je odjednom ono što je bila tajna velikih majstora, postalo mejnstrim i lako dostupno.
S obzirom da se činilo da u jednom trenutku svi rade isto: pišu članke, snimaju webinare, podcaste, razne vrste video materijala i da budemo pomalo grubi, do iznemoglosti eksploatišu kanale promocije preko društvenih mreža.
Čak i ako niste upućeni u svet i terminologiju digitalnog marketinga, sigurno ste na YouTubu, Facebooku bili doslovno primorani da gledate i slušate reklame.
Šta možemo očekivati od SEO optimizacije u 2022?
Google je i dalje glavna „digitalna tržnica“ i Google diktira pravila, a to znači sve komplikovaniji i zahtevaniji algoritam.
Preciznije, SEO optimizacija znači razumevanje klijentovih potreba, želja, mogućnosti i sposobnosti napraviti mapu klijentove vizije. A to je prilično kompleksan posao. Pogotovo u 2022. godini gde, ne samo da će SEO biti relevantan, nego kao i mnogo puta do sada – biti glavni krivac za uspeh, tj. propast marketinške kampanje, jer ono što je sigurno jeste da će konkurencija biti nemilosrdna.
Rigorozniji za tehničnke elemente
U 2022. godini bolje će se rangirati web stranice koje su kvalitetnije tehnički kreirane. Nećete moći „fake it untill you make it“ i zezati se sa kodiranjem, nego će naporni, ali pravedni učitelj Google - ceniti sve tehničke detalje web sajtova koji su u potpunosti prilagođeni Google algoritmima.
U junu ove godine Google je uveo Core Web Vitalis, koji funkcionišu kao ultra brzi signali za rangiranje, a koji prate brzinu otvaranja stranice, odaziv posetioca i kvalitet vizuelnog identiteta sajta.
U skaldu s tim – važno je da sajt bude prilagođen svim mobilnim uređajima. Neverovatno je koliko mnogo znači kada je starnica "mobile friendly", jer, ne zaboravite da je budućnost mobilna, a to prvenstveno znači personalizovana.
Optimizovane fotografije
U skladu s trendom personalizacije, Google će od naredne godine sve više insistirati na optimizovanim fotografijama jer će olakšati pretragu fotografija i slika, pa čak omogućiti korisnicima da postavljau pitanja vezana za određenu sliku.
Dakle, ako je fotografija generička i neoptimizovana, pa čak i ako prikazuje geografski pojam, koji nije imenovan – može vas koštati nišeg rang mesta, odnosno smanjenja postotka organskog prometa do 40%. Ovo je veoma važno jer su 46% Google pretraživanja – lokalna pretraživanja.
Ako vi to ne iskoristite, vaša najbliža konkurencija sigurno hoće.
Glasovna pretraga
Već odavno najavljena i pokrenuta pomoću mnogobrojnih Google algoritama, prvenstveno BERT-a, sledeće godine biće dodano poboljšanja uvođenjem MUM algoritma, a prema rečima Google stručnjaka, biće čak 1000 puta moćnija od BERT-e.
To znači da će, na tragu već pominjane personalizacije, Google nastojati da svjoim korisnicima detaljno odgovori na veoma specifične upite i pitanja.
U praksi bi to značilo da vaš sajt ili web shop ima što je moguće više sadržaja koji je u formi pitanja i odgovora. Tako će se najlkaše približiti svakodnevnom, razgovornom jeziku, tj. upitima koje bi korisnici mogli postaviti Googlu koristeći samo sopstveni glas.
Rangiranje pomoću „zero-clik“
Zero-click je super Google ideja da nagradi kreatore kvalitetnih sajtova tako što će im omogućiti da se rangiraju visoko, a da posetioci ne moraju ni da uđu na sajt.
To znači da je SEO odrađen vrhunski i da se na korisnikov upit, Google odmah izbacuje (tzv. featured snippet) za korisnike sve tražene informacije, da on u suštini nema potrebe ni da klikne na sajt.
Ako se pitate kako to koristi Googlu, odgovor je jednostavan. Njihova istraživanja su pokazala da čak 50% upita završi tako da kad korisnici traže upravo takve informacije, ako ih nađu nakon što Google izbaci rezultate pretrage, uopšte neće ulaziti niti kliknuti na sajt. To naravno nije dobro ukoliko želite da se vaši klijenti zadrže na vašem sajtu.
Google podržava web-shop maniju
U eri ekspanzije web shopova i Google je našao svoju ulogu, pa je kreirao Shopping Graph, koji je u suštini platforma koja filtrira iskustva korisnika o drugim web shopovima, proizvodima i uslugama, kako bi doprineo globalnom trendu transparentnosti i poboljšanju korisničkog iskustva.
Podaci na Shopping Graphu se stalno menjaju; funkcionišu u stvarnom vremenu i može se iskoristiti kao odskočna daska za manje poznate brendove.
Suština je u pravim vrednostima
Iako se često čini bespotrebno komplikovana, SEO optimizacija koja prati i razume sve Google zahtevne algoritme – je u suštini jedina koja se na kraju isplati i korisniku i klijentu. Sve je teže „varati“ Google i koristiti lažne backlinkove iz sive zone.
Tačnije, nemoguće je to raditi i očekivati organsko visoko rangiranje, jer će vas Google sigurno kazniti negativnim penalima.
S obzirom da već svi i podsvesno znaju da ono što nije na prvoj starni Googla, nije vredno pažnje – onda znajte da, ako planirate da lovite u mutnim vodama SEO optimizacije – da ste u startu izgubili.
Net Vision tim u 2022. godini
Na tragu pravih i istinskih marketiških vrednosti, Net Vision agencija Vam i u narednoj godini garantuje kompletan pristup vašoj poslovnoj ideji.
Naše višegodišnje iskustvo nam daje za pravo da kažemo da možemo svakom klijentu obezbediti vrhunsku SEO optimizaciju koja prati sve najnovije svetske i Google trendove.
Imamo ogromnu mrežu digitalnih klijenata i saradnika iz različitih branši koja vašem biznisu može pomoći da započne i napreduje na poslovnom tržištu.
Ako ste u sveopštem haosu digitalizacije zapeli i ne znate gde grešite, Net Vision obezbeđuje punu podršku, brzo „lociranje“ problema i još brže otklanjanje.
Naši klijenti su na prvim stranama Google pretraživača.
Ako želite i vi da se uključite u trku pozovite nas na 0611687157 ili posetite naš sajt www.netvision.rs.
Vaša vizija je u sigurnim rukama!
Net Vision tim.