Uz toliko buke, gužve i konkurencije u današnje vrijeme, biti uspješan, puno je više važno od onoga što prodajete ili kako to prodajete.
Javna percepcija firme ili osnivača može značajno utjecati na krajnji rezultat firme. Spojite to s današnjim hibridnim/virtualnim svijetom, gdje je teško doprijeti do ljudi tamo gdje jesu; imati jak brand važnije je nego ikad. Pet je načina na koje vam jak brand može pomoći u razvoju poslovanja, pa krenimo redom:
1. Odlučite po čemu želite biti poznati
Jak brend
počinje sa svojom svrhom i ima jasne temeljne vrijednosti. Zašto
postoji vaš brend? Koji problem pokušavate riješiti ili koju prazninu
želite popuniti? Koju vrijednost dodajete potrošačima? Kao pojedinac,
što želite da ljudi pomisle kada čuju vaše ime? Kako želite da se ljudi
osjećaju kada pročitaju vaše riječi ili kada vas upoznaju?
Svaki brend ima za cilj postići određeni status i ugled kod potrošača. Prava je igra premošćivanje jaza između načina na koji brend razmišlja o sebi i onoga kako ga javnost doživljava. Što želite da klijenti znaju o vašem brendu? Magija ličnog brendiranja je spajanje samorefleksije i javne percepcije. Cilj je osigurati da vaša poruka bude primljena upravo onako kako ste i namjeravali.
Ako imate nekoliko područja na koja se želite usredotočiti, Vennov dijagram može vam pomoći da razjasnite kako se te ideje presijecaju ili ne presijecaju. Morate objasniti svoj prijedlog vrijednosti i ponudu kako bi bili razumljivi i nezaboravni.
2. Oblikujte svoju priču i nikada je nemojte prestati pričati
Kontinuirano
poslujte pod pretpostavkom da niko ne razmišlja o vašem brandu ili da
ga netko, iako postoji već godinama, možda prvi put otkriva. Kada
razmišljamo o pripovijedanju, moramo prepoznati da nakon što oblikujete
svoju pripovijest, tu priču morate neprestano dorađivati na nove i
različite načine. Možda se čini da se ponavlja, ali bitno je imati
trajno mjesto u svijesti potrošača ili publike, prenosi Financa.
Jednostavan način da se testirate jeste taj da, kada zamišljate da neko prijatelju priča o vašem brandu u jednoj rečenici; što biste htjeli da kažu? Koji bi bio vaš naslov iz snova da je neko napisao članak o vama ili vašem brandu? Zatim radite na tome da način na koji komunicirate i ugled koji gradite budu u skladu s tim.
3. Vizualizirajte svoj brend
Dobro razmišljanje
treba primijeniti na svaki aspekt brenda izvan njegovih proizvoda ili
usluga, počevši od vizualnog identiteta. Ako dva brenda prodaju istu
stvar, razlika od jednog do drugog često je manje u proizvodu, a više u
tome kako ga je firma upakirala, isplela svoju priču i kako ga je
reklamirala.
Dajte svom brendu web stranicu kakvu zaslužuje. Mnogi brendovi u potpunosti ovise o društvenim medijima za izlaganje. Iako solidna prisutnost na društvenim mrežama može samo poboljšati prepoznatljivost vašeg branda, vaša je web stranica jedino mjesto na internetu gdje imate 100-postotni udio u glasu. Algoritam ne upravlja načinom na koji se predstavljate na svojoj web stranici – dodatni bonus za proširenja brenda jeste nešto poput podcasta ili biltena.
Svaki medij u kojem živi vaš brand treba imati isti dojam, ali trebate uzeti u obzir sadržaj napravljen za taj medij. Osobito danas, jedna veličina ne odgovara svima. Ipak, DNK vašeg brenda trebao bi voditi sve, bez obzira gdje živi. Morate biti prepoznatljivi.
4. Upravljajte svojim ugledom i čuvajte ga
Možda
mislite da ste najbolji u onome što radite, ali svi znamo da se
reputacija može uništiti u nekoliko sekundi. O alatima za društveno
slušanje se ne može pregovarati kada vaš brend postane prevelik da bi
propao. Vaše razumijevanje osjećaja na internetu i mjesta nastajanja
problema može biti razlika između neuspjeha i uspjeha firme.
Okupljanje pravog tima u kojem su PR, HR i pravni saradnici međusobno funkcionalni od ključne je važnosti za izbjegavanje problema s komunikacijom u kriznim situacijama prije nego što ih imate. Ozbiljno shvatite povratne informacije i spriječite da problemi ostanu bez nadzora.
5. Zamišljajte i inovirajte, ali nikada ne gubite bit
Pokrenuti
posao je lako, ali je puno teže ostati u poslu. Brendovi umiru kada
tvrtke zaborave tko su i zašto su uopće osnovane. Svaka firma mora imati
izjavu o misiji, svoju svrhu i knjigu standarda. Ovo su zaštitni okviri
za uspješan rad. Ako ste krenuli tako što ste svoju ideju od milion
dolara iscrtali na salveti, izložite je negdje gdje se uvijek iznova
možete vraćati. Kako se vaša firma širi, to bi trebala biti biblija
vašeg tima.