Iako online marketing nije novina, zapravo je malo ljudi koji su u upoznati sa svim prednostima koje im donosi reklamiranje putem interneta.
Uporedo sa razvijanjem i umnožavanjem broja društvenih mreža, šire se i mogućnosti za promociju proizvoda ili usluga različitih kompanija. S obzirom da se danas svaka uspešna kompanija oglašava putem online medija, navešćemo vam osnovne prednosti ovakvog načina reklamiranja.
Niža cena reklame
Iako je televizija u Srbiji i dalje najznačajniji medij, sve više ljudi se okreće online reklamiranju zbog višestruko niže cene reklame. Poznato je da sekunda reklame na najgledanijim televizijama mogu iznositi više stotina evra, kao i to da cena sekunde raste u udarnim terminima emitovanja. Zbog znatno nižih troškova, mnoge kompanije polako smanjuju učešće televizijskih reklama u svojoj marketing strategiji u korist online reklamiranja.
Dobijate povratne informacije
Bliži kontakt sa kupcima i osluškivanje njihovih želja i potreba jeste još jedna prednost online reklamiranja. Naime, ukoliko svoj proizvod ili uslugu promovišete na nekoj od društvenih mreža, na licu mesta možete saznati da li se kupcima dopada ono što im nudite. Ukoliko reakcija ciljne grupe nije onakva kakvu ste očekivali, veoma brzo možete saznati šta je to što kupcima ne odgovara u vezi sa promovisanim sadržajem i na vreme ispraviti greške i poboljšati prodaju.
Pratite želje i potrebe svojih kupaca
Prisustvo kompanija na socijalnim mrežama i internetu uopšte, donosi i ogromne prednosti ukoliko želite da proširite asortiman svojih proizvoda. U direktnoj interakciji sa kupcima, brzo i efikasno možete doći do potrebnih informacija o tome na šta treba obratiti pažnju prilikom lansiranja novog proizvoda, koje se potrebe kupaca time zadovoljavaju i u skladu sa tim razraditi marketing strategiju.
Brže dopirete do ciljne grupe
Ukoliko promociju usmerite ka društvenim mrežama, vaša poruka će veoma brzo stići do potencijalnih kupaca. Naime, na mnogim društvenim mrežama postoji opcija targetiranja ciljne grupe, tako što ćete označiti starosnu grupu korisnika određene mreže do kojih će stići vaša reklama. Pored toga, možete selektovati pol korisnika, ali i mesto, odnosno region za koji smatrate da vam je primaran. Ukoliko se vaša promocija ne sprovodi putem društvenih mreža, onda je reklamiranje na Google-u najbrži način da što pre stignete do ciljne grupe. Ako pođemo od pretpostavke da svako od nas, ukoliko se interesuje za određeni proizvod, najpre ga potraži na Google pretraživaču, onda je jasno zašto je ovaj način promocije veoma popularan. Zahvaljujući ovoj reklami, uz poznavanje SEO strategija za pozicioniranje sajta u pretraživačima, moguće je da upravo vaš sajt bude među prvima koje će Google predložiti zainteresovanim kupcima.
Vaša reklama stiže do većeg broja ljudi
Uzimajući u obzir rastući broj korisnika društvenih mreža iz godine u godinu, velika je verovatnoća da će vaša reklama dospeti do mnogo većeg broja ljudi nego preko bilo kog drugog medija, pa čak i televizije. U Srbiji je prema poslednjim podacima registrovano više od 3,4 miliona profila na Facebook-u, što predstavlja ogromno tržište na kome u vidu sponzorisanog sadržaja možete da predstavite svoj proizvod ili uslugu. S druge strane, ukoliko svoju promociju ne bazirate na društvenim mrežama, tu je i ogroman broj portala, koji beleže visoku posećenost od više desetina hiljada pregleda dnevno. Uz dobro razrađenu kampanju i uz poznavanje potreba vaše ciljne grupe, kreirajte zanimljiv sadržaj i plasirajte putem onog medija za koji smatrate da će vam doneti najviše kupaca.