Izdaci za digitalno oglašavanje u SAD i Veilkoj Britaniji uvećani su za 44 odsto prošle godine, na 52 milijarde dolara, dok se globalni izdaci približavaju cifri od 100 milijardi dolara, pokazalo je najnovije istraživanje. Digitalno oglašavanje privlačno je brendovima jer za razliku od objave digitalnih oglasa putem posrednika omogućuje direktan pristup potrošačima putem društvenih mreža i optimizaciju pretraživanja. Skok potrošnje na digitalno oglašavanje u prošloj godini delom je odraz težnje kompanija da same oglašavaju svoje proizvode, posebno nakon upozorenja kompanija, poput Prokter & Gembla i Unilevera, na prevare prilikom onlajn oglašavanja.
Izdaci za digitalno oglašavanje u SAD i Veilkoj Britaniji uvećani su za 44 odsto prošle godine, na 52 milijarde dolara, dok se globalni izdaci približavaju cifri od 100 milijardi dolara, pokazalo je najnovije istraživanje.
Digitalno oglašavanje privlačno je brendovima jer za razliku od objave digitalnih oglasa putem posrednika omogućuje direktan pristup potrošačima putem društvenih mreža i optimizaciju pretraživanja, prenosi Rojters.
Skok potrošnje na digitalno oglašavanje u prošloj godini delom je odraz težnje kompanija da same oglašavaju svoje proizvode, posebno nakon upozorenja kompanija, poput Prokter & Gembla i Unilevera, na prevare prilikom onlajn oglašavanja.
Oglašivače frustrira i problem "sigurnosti brenda" koji može da bude ugrožen objavom oglasa uz neprimereni sadržaj na internetu, zbog čega nastoje da preuzmu veću kontrolu nad ciljanjem određene publike.
"Nema sumnje da oglašivači nastoje da ojačaju sopstvene snage za oglašavanje i da se spremaju da više troše na digitalno oglašavanje kako bi ostali konkurentni", ocenjuje autor istraživanja Demijan Rajan iz računovodstvene kompanije "Mur Stivens".
"Naše istraživanje pokazuje da je taj novac izdvojen iz budžeta za medije i da će snažno uticati na vrednost agencija fokusiranih na medije", dodaje Rajan, aludirajući na tradicionalne agencije za oglašavanje koje imaju teškoća sa prilagođavanjem digitalnom dobu.
Kompanija "Mur Stivens" sprovela je istraživanje u saradnji sa savetodavnom kompanijom za oglašavanje i medije WARC, obuhvativši 800 kompanija u Severnoj Americi, Azijsko-pacifičkom regionu i Evropi.
Istraživanje je pokazalo da su brendovi u Velikoj Britaniji i Severnoj Americi prošle godine na digitalno oglašavanje potrošili 23 posto odgovarajućeg budžeta, u odnosu na 16 posto potrošenih godinu dana ranije.
Paralelno su strogi evropski propisi o zaštiti podataka koji su stupili na snagu u maju, i zabrinutost zbog odnosa prema podacima u Guglu i Fejsbuku, dve najveće platforme za oglašavanje putem interneta, podstakli više aktera u sektoru oglašavanja na spajanje odnosno reorganizaciju.
"Na početku smo razdoblja velikih promena", zaključuje Rajan.