Srbija je na digitalno oglašavanje u prošlog godini potrošila impozantnih 47 miliona evra, sa godišnjim rastom od 27%, što je rekord u poslednjih devet godina.
Podaci kažu da se, prema kategorijama, najviše potroši oglašavanjem na banerima (€31,75 miliona / rast 22,8%), zatim na plaćenu pretragu (€6,7 miliona / rast 26,4%), a onda na "platformama za male oglase" (€6,2 miliona / rast 71,2%).
Najviše je poraslo oglašavanje na mobilnim platformama, sa rastom od neverovatnih 60%, a prati ga video oglašavanje sa porastom od 45,67%, pokazuje godišnje istraživanje AdEx Benchmark, koje sprovodi udruženje IAB Serbia.
Iako nas ovakav trend verovatno neće očekivati i naredne godine uzimajući u obzir aktuelne okolnosti, svakako je pohvalan jak rast vrednosti celokupnog tržišta, istaknuto je juče tokom događaja i panel diskusije članova IAB-a ne kome su prezentovani ovogodišnji rezultati.
Jedini pad odnosi se na vrednost oglašavanja banerima na lokalnim sajtovima, i on iznosi 4% u odnosu na prethodno istraživanje.
Kada se pogleda oglašavanje na društvenim mrežama, vrednost tržišta iznosi 11,8 miliona evra, od čega je čak 10 miliona uloženo u oglašavanje na Facebook i Instagram platformama.
Ostale platforme (LinkedIn, Twitter, SnapChat i Viber) su takođe bile deo prošlogodišnjeg istraživanja nivoa investicije u internet marketing.