Najskuplji svetski brendovi Coca Cola, IBM i Microsoft

Bez autora
Sep 20 2010

Na osnovu istraživanja agencije “Interbrand”, američke kompanije “Coca Cola”, “IBM” i “Microsoft”, i dalje zauzimaju prva tri mesta liste najskupljih brendova na svetu. Na rang listi od sto najvrednijih brendova dominiraju firme iz SAD kojih ima ukupno 49.Evropskih firmi ima 40 i to su uglavnom firme iz Nemačke, Francuske, Švajcarske, Italije, Britanije, Švedske, Holandije, Finske i Španije. Preostalih 11 mesta popunjavaju firme iz Japana, Koreje, Kanade i jedna iz Meksika. Treba naglasiti da polovinu najvrednijih svetskih marki čine tehnološke firme...

Najskuplji svetski brendovi Coca Cola, IBM i MicrosoftNa osnovu istraživanja agencije “Interbrand”, američke kompanije “Coca Cola”, “IBM” i “Microsoft” i dalje zauzimaju prva tri mesta liste najskupljih brendova na svetu.

Na rang listi od sto najvrednijih brendova dominiraju firme iz SAD kojih ima ukupno 49. Evropskih firmi ima 40 i to su firme iz  Nemačke, Francuske, Švajcarske, Italije, Britanije, Švedske, Holandije, Finske i Španije. Preostalih 11 mesta popunjavaju firme iz Japana, Koreje, Kanade i jedna iz Meksika. Treba naglasiti da polovinu najvrednijih svetskih marki čine tehnološke firme.

Kompanija koja se od početka objavljivanja ove liste, još od 2000. godine, nalazi na prvom mestu je “Coca Cola”. Vrednost njene robne marke procenjuje se na 70,45 milijardi dolara i ove godine je za dva odsto veća nego prošle.

Sa ove liste je ispao “British Petroleum” (BP) koji se suočio sa ogromnim troškovima, usled isticanja nafte sa havarisane platforme u Meksičkom zalivu u SAD.

Trenutno, "top 10" navrednijih svetskih brendova čini devet američkih kompanija i samo jedna koja nije sa njene teritorije - finska “Nokia”. Problemi najvećeg svetskog proizvođača automobila, japanske kompanije “Toyota” sa bezbednošću automobila, istisnuli su ovu marku iz “top 10”.

Od drugog do četvrtog mesta nalaze se tehnološke kompanije – “IBM”, vredna 64,73 milijarde dolara, “Microsoft”, vredna 60,9 milijardi dolara i “Google”, vredan 43,56 milijardi dolara, koji ima rast od 36 odsto više u odnosu na prethodnu godinu.

Tako snažan rast vrednosti, ostvario je još samo “Apple”, koji se nalazi na 17. poziciji. Za ovako vrtoglav rast vrednosti “Google” zaslužan je operativni sistem za mobilne telefone “android”, dok su “Apple” pomogli njegovi novi proizvodi, uključujući i tablet “iPad”.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik