Naučnici su izučavali više od 500 logotipa kako bi više saznali o dobrom brendiranju. Istraživanje su proveli Poslovna škola Montpelier, Poslovna škola Vestminister i Škola poslovanja i ekonomije Lazaridis. Rezultati istraživanja su objavljeni u Journal of Marketing Research.
Shodno ovom istraživanju, lanac restorana brze hrane McDonald's ima prepoznatljiviji, ali njegov konkurent Burger King ima bolji logotip. Zašto? Logotip Burger Kinga je deskriptivni logotip - nije sofisticiran, ali je vrlo učinkovit.
Prema istraživanju, ljudi više pozitivno reaguju na deskriptivne logotipe, nego na one koji to nisu, tj. koji su apstraktni poput McDonald'sovog ili Nikeovog. Pozitivna reakcija znači da se dati brend doživljava više autentičnim i da više vredi njihovog novca, prenosi klix.ba.
Tokom istraživanja izrađeni su logotipi fiktivnog proizvođača opreme za planinare i suši restorana. Ovaj prvi je bio deskriptivan, a drugi apstraktan. Na logotipu proizvođača opreme za planinare bila je slika planine, a na logotipu suši restorana bila je istaknuta suši rolna. Time je utvrđeno da ljudi pozitivnije reaguju na deskriptivne logotipe.
Ovo je utvrđeno i razmatranjem 174 logotipa startup kompanija. Iz toga je zaključeno da su kompanije uspešnije onda kada imaju opisne logotipe. No, to nije uvek tako. Ljudi negativno reaguju i na ove logotipe ako je reč o lošem proizvodu.
Do ovakvog zaključka se došlo nakon što su napravljena dva logotipa za jestivo ulje. Jedan je bio opisni, a drugi je bio apstraktni. Na opisni se pozitivno reagovalo kada bi bilo rečeno da je to maslinovo ulje koje je ukusnije i zdravije. Međutim, na njega bi se negativno reagovalo kada bi bilo rečeno da je to palmino ulje. Reakcija bi bila više negativna nego na apstraktni logo. Naime, iako neko kupuje npr. palmino ulje bolje je da ih se logotipom ne podseća o kakvom proizvodu je doslovno reč.
No, prethodno spoznato je manje relevantno za velike kompanije - da li je logotip opisan ili apstraktan igra manju ulogu. To je razlog zašto McDonald's ne bi trebao promijeniti logo. Pod njim je svjetski brend. Osim toga, za brendove koji pružaju više usluga poput Ubera je prihvatljivije da imaju apstraktne simbole, a kojima se neće vezati za niti za jednu konkretnu uslugu, piše online izdanje poslovnog lista Fast Company.