Sertifikacija i brendiranje proizvoda garantuje kvalitet

Bez autora
Dec 20 2012

Pokrajinski sekretar za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, Miroslav Vasin, otvorio je stručni skup pod nazivom “Standardizacija i unapređenje kvaliteta, bezbednosti i tržišne pozicije proizvoda sa oznakom geografskog porekla” u hotelu Termal u Vrdniku. Danas i sutra biće održan niz predavanja o značajnim srodnim temama poput motiva potrošača za kupovinu tradicionalnih proizvoda, brendiranja proizvoda, ciljnih tržišta i distributivnih puteva proizvoda sa oznakom geografskog porekla i standardizaciji proizvoda sa oznakom. Predstojeća 2013. godina veoma je značajna u pogledu podizanja svesti o važnosti standardizacije i sertifikacije, kao i svesti o savremenom marketingu proizvoda i o tržišnoj privredi. Vojvodina je uložila velik napor i resurse u brendiranju svojih proizvoda, ali, ipak, to nije dovoljno, stoga je potrebno nastaviti i unaprediti dosadašnju politiku poslovanja.

Sertifikacija i brendiranje proizvoda garantuje kvalitetPokrajinski sekretar za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, Miroslav Vasin, otvorio je stručni skup pod nazivom “Standardizacija i unapređenje kvaliteta, bezbednosti i tržišne pozicije proizvoda sa oznakom geografskog porekla” u hotelu Termal u Vrdniku.

Danas i sutra biće održan niz predavanja o značajnim srodnim temama poput motiva potrošača za kupovinu tradicionalnih proizvoda, brendiranja proizvoda, ciljnih tržišta i distributivnih puteva proizvoda sa oznakom geografskog porekla i standardizaciji proizvoda sa oznakom.

Miroslav Vasin je naglasio da je predstojeća 2013. godina veoma značajna u pogledu podizanja svesti o važnosti standardizacije i sertifikacije, kao i svesti o savremenom marketingu proizvoda i o tržišnoj privredi.

Kako je istakao, Vojvodina je uložila velik napor i resurse u brendiranju svojih proizvoda, ali, ipak, to nije dovoljno, stoga je potrebno nastaviti i unaprediti dosadašnju politiku poslovanja. Potrebno je donositi strateške pravce u skladu sa potrebama i znanjem koje imamo i koje tek treba da steknemo. Naši glavni spoljno-trgovinski partneri su na prvom mestu Evropska unija, a potom zemlje CEFTA, dok nam se otvaraju velike mogućnosti na tržištu carinske unije Rusija-Belorusija-Kazahstan, kao i na kineskom tržištu, ukoliko se izvrše pravovremena planiranja.

Prema njegovim rečima, uslov koji je pred nama je neophodnost sertifikacije proizvoda što garantuje kvalitet, a pored toga i kvantitet je velika stavka koju bi trebalo ispuniti za potrebe velikih tržišta. To je razlog zbog čega bi se trebalo udruživati u klastere. Potrebno je zauzeti konkretan stav, shodno našim mogućnostima i potrebama, a sama zaštita geografskog porekla mora značiti zaštitu kvaliteta.

Vlada AP Vojvodine u 2013. godini će pokušati da, kroz novi Program za poboljšanje stanja u oblasti privrede, preduzetništva i zanatstva, promeni način razmišljanja, svest i sistem vrednosti. Sertifikacija je značajan strateški pravac Programa, a planira se izdvajanje sredstava i za obuku proizvođača i sticanje znanja. Drugi pravac bilo bi udruživanje u klastere, kao i da se ustanovi sistem kvaliteta naših proizvoda. Proizvođačima koji ne poseduju znak, a imaju tu ambiciju, potrebno je pružiti šansu da isti i dobiju, jer je u poslednjih nekoliko godina napredak oznake zanemaren. Problem leži u činjenici da nam se novac i znatan procenat poslova vrte u okviru sive zone, te se ne evidentiraju, ali takva situacija nije bezizlazna, rekao je Vasin.

Istaknuta je i težnja da se značajna sredstva Pokrajinskog sekretarijata usmere ka banjskom, verskom, salaškom, gastronomskom i vinskom turizmu, postavljanju vojvođanskih vina na vinske karte sveta i vinskom putu. Potrebno je razvijati raznovrsne sadržaje u turističkoj ponudi i razvijati visoki turizam u sklopu zdravstvenog. Lepota Vojvodine se ogleda u proizvodima i znamenitostima koje je stvorila ljudska ruka. Plani je da se usmeri više novca na manje mesta i po kvalitetu projekta, naveo je resorni sekretar.

Prioritet stručnog skupa su razgovori o distribuciji proizvoda kao ključnom elementu, potom o ekonomiji obima i kvaliteta proizvoda. Sertifikacija i procedura dobijanja znaka predstavljaju snažno integrisanje usluge, te održivi koncept ovih projekata. Proces brendiranja je simbol najvišeg stepena odlučnosti i stanja svesti, a sami brendovi su jedinstven način razmišljanja, koji doprinose njihovoj održivosti, jer je njihova uloga da traju. U toku današnjeg bloka predavanja biće održana i radionica na temu brendiranja iznad samog biznis modela.

Potrebno je definisati ciljne grupe i kanale distribucije. Ono što se nameće kao nova ideja za 2013. godinu je kontinuirana komunikacija putem veb prezentacija, testiranja u realnom vremenu i mnogim drugim savremenim sredstvima, jer posedujemo korpus znanja koje je potrebno podeliti.

Drugog dana stručnog skupa, 21. decembra 2012, predviđene su teme koje se tiču sertifikacije GI proizvoda, empirijskog prikaza sertifikacije GI proizvoda Futoški kupus, standardizacije i bezbednosti tržišne vrednosti GI proizvoda.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik